Gå til innhold

Hardtops E30 Superduper


Hardtop
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for hyggelige tilbakemeldinger! :-)

E30Meet meldte forøvrig på Face i dag at jeg er superkul, så da vet dere det. 8)

Har fått gjort litt på bremserørtrekkingen inn i bilen siden sist, ellers litt trått. Venter på litt deler også, så derfor står det litt stille.

Her er i hvertfall tur og retur til biasventilen som skal monteres mellom setene på plass.

271kmvekwm5uiqjfxm96.jpg

Silverboy spurte tidligere om gjengene på ventilen passet direkte mot niplene til BMW. Det gjør det ikke, til tross for at det står det hos Turner. Jeg må nok få tak i en overgang, eller andre nipler. Regner med at Kollevold kan fikse.

Ellers tar jeg gjerne imot tips om flink lakkerer i østlandsområdet som kunne tenke seg å hellakkere denne. Bør være litt nøye, og helst ikke koste en milliard. :-) Samme farge som nå, Lazurblau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Takk for hyggelige tilbakemeldinger! :-)

E30Meet meldte forøvrig på Face i dag at jeg er superkul, så da vet dere det. 8)

Har fått gjort litt på bremserørtrekkingen inn i bilen siden sist, ellers litt trått. Venter på litt deler også, så derfor står det litt stille.

Her er i hvertfall tur og retur til biasventilen som skal monteres mellom setene på plass.

[ Bilde ]

Silverboy spurte tidligere om gjengene på ventilen passet direkte mot niplene til BMW. Det gjør det ikke, til tross for at det står det hos Turner. Jeg må nok få tak i en overgang, eller andre nipler. Regner med at Kollevold kan fikse.

Ellers tar jeg gjerne imot tips om flink lakkerer i østlandsområdet som kunne tenke seg å hellakkere denne. Bør være litt nøye, og helst ikke koste en milliard. :-) Samme farge som nå, Lazurblau.

Fiffig at det ikke passer når de skryter av akkurat det. Hva har den slags gjenger? 1/8npt og bilen har m10 1.0?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på hva slags gjenger det er. Noe av problemet er også at det er dypt ned til setet, og at gjengestykket tydeligvis er konet slik at nippelen etterhvert går trangt.

Løsningen ble å kjøpe et nippelsett på Biltema, hvor 3/8x24UNF ((10x14,4) Står begge deler) passer i overgangen som følger med ventilen. Overgangen er dessuten til dobbelkonet rør, noe selve ventilhuset ikke er.

Denne passer:

bdi67atcm2um9o7maqgs.jpg

Posisjon J:

l0t1o97002k3e5j5h03i.jpg

Har da fått plassert justeringen mellom setene, slik at jeg kan surre til bremsebalansen etter vær og føre. :-)

v87w8oylo9g7lgvvvnd3.jpg

Skjuler rørene under teppet, og ventilen delvis under konsollen.

n95qxnr05hakt3g568aj.jpg

Ellers begynner det å dra seg til under, med montering av deksler og slikt.

epx6ep6iszuqepqxjmph.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...