Gå til innhold

Hardtops E30 Superduper


Hardtop
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

flott prosjekt, morsomt og lese samt veldig interesant. Mulig det står her en plass, men hvilke dekk kjører du?

Takk. :-) Kjører Toyo 888 205/50-15. Har også forsøkt Federal RSR, men de sprakk på tvers. (som de visstnok ofte gjør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kreative og reine løysingar her, det lika eg :) Har du forresten orginal bensinpumpe i bilen eller oppgradert?

Originalpumpe. Fungerer helt supert, bortsett fra at jeg alltid må ha full tank. :-)

Får bensinkutt i lange høyresvinger når jeg har svidd av 10-15 liter. Har kjøpt catchtank, men lurer på om jeg skal forsøke å lage til en "tank i tanken"-løsning istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knakende god tråd.. kan ikke skjønne at jeg ikke har fått med meg denne før :(

Spennende å se jakten på bobla, bare synd du ble sinket underveis der :)

Som vi har snakket om har jeg ireland stabstag kitet.. lenkene går jo i stykker jevnt på de (ikke at jeg har hatt problemet med det, men alle jeg fikk med brukt var jo kaputt). Foran monterte jeg med orginale lenker, men så til min fortvilelse i går at det var stor slakk i foringen på stabstaget foran. bak har jeg fått nye lenker fra IE som ikke er montert enda (som de forøvrig glemte å sende, og etter 2. purring kom jeg på at jeg ville ha med flere ting, men da var de tydeligvis så flaue at de løp rett på posten, og sa på mail at de var sendt.. men er jo ikke vanskelig å se at dato på poststempel er seinere en dato for mailpurring ;) ... så om det ikke er kommet frem til nå så vil jeg anbefalle å handle ett annet sted ;).. men HVIS du likevel skal, så gi meg gjerne beskjed så kanskje jeg kunne fått med noen reservedeler i pakka? :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knakende god tråd.. kan ikke skjønne at jeg ikke har fått med meg denne før :(

Spennende å se jakten på bobla, bare synd du ble sinket underveis der :)

Som vi har snakket om har jeg ireland stabstag kitet.. lenkene går jo i stykker jevnt på de (ikke at jeg har hatt problemet med det, men alle jeg fikk med brukt var jo kaputt). Foran monterte jeg med orginale lenker, men så til min fortvilelse i går at det var stor slakk i foringen på stabstaget foran. bak har jeg fått nye lenker fra IE som ikke er montert enda (som de forøvrig glemte å sende, og etter 2. purring kom jeg på at jeg ville ha med flere ting, men da var de tydeligvis så flaue at de løp rett på posten, og sa på mail at de var sendt.. men er jo ikke vanskelig å se at dato på poststempel er seinere en dato for mailpurring ;) ... så om det ikke er kommet frem til nå så vil jeg anbefalle å handle ett annet sted ;).. men HVIS du likevel skal, så gi meg gjerne beskjed så kanskje jeg kunne fått med noen reservedeler i pakka? :) )

Bobla ville jeg nok aldri tatt igjen, det var nok trafikken som gjorde at det så litt jevnt ut. :-)

Har hørt det er mye surr med Ireland, men jeg vet ikke om noen som har tilsvarende stive stag som de hule 25mm/22mm de selger?

Husker ikke hva mine Eibach (eller H&R?) er for dimensjon, men tror kanskje det er 22/19 stil på det stiveste.

Er også litt usikker på om det er bra med såpass stive stag ettersom jeg ikke har abs, kan vel bli større sjanse for blokkering i innbremsingene da, i hvertfall på ujevne baner.

Sier fra om jeg handler jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg søkte litt på IE stabstag ETTER (!) jeg hadde kjøpt da jeg søkte alternativer til de dårlige åpne uniball stagene så kom det opp noen alternativer... ser nå at jeg tror det var UUC sitt, men det har fortsatt de samme aurora uniballs lenkene (kanskje en høyere grad likevel, ikke olabilkvalitet ;) ) og ikke like fine fester bak (DE var fine!) samt at de selvfølgelig var 22/19 så da er du vel like langt..

Det de har som ikke IE sine stag har er "stoppere" til foringen.. for slik det er på IE så glir hele stabstaget fra side til side.. mulig det ikke er noe problem men når jeg løfter opp bilen står det plutselig helt til den ene siden.

Også passet ikke festet foran videre bra heller synes jeg, måtte bøyes og bankes litt i traversen for å få match..

Synes det så ut som du holdt porschen ganske så bra jeg men, alltid moro å se når "the underdog" klarer å henge på urovekkende bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med slike tilbakemeldinger. :-)

Har fått litt tenning igjen på å snart begynne å skru litt etter den morsomme helgen på Rudskogen. Skal ha inn bur/bøyle, samt gjøre en del banetilnærminger. Litt stivere stabstag, overhale diffen med nye lameller og kanskje endre rampevinkler. Lurer litt på om jeg skal forsøke å slanke den litt også.

Veide den i dag med halv tank: 1190kg. Vektfordeling 660kg foran og 530kg bak.

Kjører jo med teppe og fullt interiør, takluke og det hele. Kanskje det bare er å få det vekk? :-)

Her er Hagenisse så vennlig å filme meg når jeg gjør alle feil i boka. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...