stolnes Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Har en E46 320i 2.2 Touring prod. 09/2001. En god bil/motor, men synes den er veldig lett giret - man savner stadig et gir til, særlig på langkjøring. Mener jeg har rundt 2000 o/min allerede ved 70km/t i 5. gir, som gjør den litt masete og trolig uøkonomisk i høyere hastigheter. Synes dette er litt rart på en såpass motorsterk bil som er bygget for mil etter mil på autobahn, noen som kan bekrefte at den er satt opp slik, eller kan det være skiftet girkasse og/eller diff på min bil?
Henrik K Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Dette er nok en helt normal utveksling for den bilen. Ble diskutert i en annen tråd for ikke så lenge siden. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=215664 Prøvde selv en slik, og reagerte på det samme.
kjellsigvald Skrevet April 1, 2012 Skrevet April 1, 2012 kan bekrefte dette ja, likt på min e46 2000 mod..
Lars89 Skrevet April 1, 2012 Skrevet April 1, 2012 Går jo an å bygge om til 6-trinns, men det koster kanskje mer enn det smaker? Blir spennende å se hvordan min blir med manuell og automatdiff
LarsBMW Skrevet April 1, 2012 Skrevet April 1, 2012 Går jo an å bygge om til 6-trinns, men det koster kanskje mer enn det smaker?Blir spennende å se hvordan min blir med manuell og automatdiff Sidenlengs i 3. gir på tørr asfalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå