Gå til innhold

Vann i bakre eksospotte - borre hull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppdaget at det er mye vann i den bakre eksospotten, tidligere brukte man å borre et lite hull i den laveste enden av potta slik at vannet skulle renne ut. Dersom vannet skal stå konstant i potta så mener jeg at den vil få et kort liv.

Hva bruker dere å gjøre?

Skrevet

på femserien din? mener bmw er levert med rustfritt eksos jeg? vil tru du lager mer rust ved å borre i det. da gir du det jo en perfekt plass å begynne ;)

Skrevet

Hei

Dette er vell som å banne i kirka...

Mitt spørsmål gjalt ikke min BMW, men konebilen (Peugeot 207/2011), her lekker det konstant vann fra bakre potte ned på garasjegulvet. Her sette det merker i gulvet.

Tenkte da å borre et lite hull slik at vannet rant ut under kjøring, tenkte da å få noen gode råd.

Beklager at spørsmålet ikke gjalt BMW :oops:

Skrevet

Legg deg under og se hvor det laveste punktet på lyddemperen er, også borer du et 3-4 mm hul der.

Men om dryppert problemet forsvinner i garasjen er ikke sikkert, men at det meste av vannet inni der får lettere utløp er jo sikkert.

Skrevet

Vel.... Småkjøring, konebil og 0,3 liters motor er vel stikkord som sier at INGENTING blåses ut noen som helst plass.

Potteboring var nok mer normalt før i tiden, og med den hensikt og få ut eventuell kondens som samles som små dammer på innsiden. Rust innefra og ut var liksom det man skulle unngå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...