Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøvde å finne noe på dette men finner ikke noe på forumet her.

har en e39 520 og alarmen går stadig vekk. har gjordt det i noen år nå, men tidligere har det virket som det var mest om vinteren, men har nå de siste dagene gått nå og da, mest om kvelden. vet ikke hva dette kan komme av. trur ikke det er batteriet for alarmen vil vel gå hvis det er dårlig. har ikke noe multimeter å måle med akuratt nå, men kan det være andre ting som gjør at alarmen går utenom de sedvanlige latviere som fingrer bilen :)

Skrevet
  indeo skrev:
prøvde å finne noe på dette men finner ikke noe på forumet her.

har en e39 520 og alarmen går stadig vekk. har gjordt det i noen år nå, men tidligere har det virket som det var mest om vinteren, men har nå de siste dagene gått nå og da, mest om kvelden. vet ikke hva dette kan komme av. trur ikke det er batteriet for alarmen vil vel gå hvis det er dårlig. har ikke noe multimeter å måle med akuratt nå, men kan det være andre ting som gjør at alarmen går utenom de sedvanlige latviere som fingrer bilen :)

Hei, jeg har hørt at når du tar diagnose kommer det opp hvilken dør sensor som utløser alarmen. Bytt sensor så burde det ordne seg:smile:

Tror nok du må få tatt en diagnose :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Skrevet

Har ingen fullverdig svar dessverre. Men Jeg ville prøvd å kople ut bevegelses sensoren i kupeen for å se om det er den som gir utslag.

Du koplet den ut ved å først låse bilen så alarmsentralen aktiveres... Dernest trykker du inn låseknappen på nøkkelen og holder den inne noen sec. du vil da også se at klovnenesa lyser fast i et par tre sec...

Da har du koplet ut bevegelses sensor.

Skrevet

På E38 (sikkert ikke så ulikt på E39?) er pansersensoren en typisk kilde for slike feil på alarmsystemet.

Er vel bare en knott i forkant av panseret.

Skrevet

Ja knotten sitter foran kupefilter høyre side på min E39.

Jeg har samme problem på min og tenkte å koble den av men da går alarmen når den blir slått på. Tenkte det neste var å teipe den sammen.

Noen som vet hvordan man kobler ut hele alarmen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...