Gå til innhold

bmw 320d dysebank... hjeelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tikkelyd fra en av dysene når jeg kjører å motoren har motstand.. hvordan finne ut hvilken dyse som lager lyden??

finner ikke ut noe med diagnose test.. har prøvd å lytte med et skruhjern med plast håndtak.. men vanskelig å identifisere lyden når bilen går på tomgang.. da den går helt fint da..

noen som har noen gode råd om hvordan jeg kan finne ut dette?

Skrevet
har tikkelyd fra en av dysene når jeg kjører å motoren har motstand.. hvordan finne ut hvilken dyse som lager lyden??

finner ikke ut noe med diagnose test.. har prøvd å lytte med et skruhjern med plast håndtak.. men vanskelig å identifisere lyden når bilen går på tomgang.. da den går helt fint da..

Om det er automat, sett den i gir og trykk på bremsen mens du gasser og se om du klarer og få frem lyden da.

Kan prøve det samme om det er manuell, men litt mer vrient og få til :)

HUSK HOLD GODT PÅ BREMSEN! :)

Skrevet

Hvilken motor er det du har, er det common-rail, eller er det 136hk utgaven. På common-rail så kan du diagnostisere gangen på hver enkelt sylinder, du vil da ha en mulighet til å peke ut en feilaktig injektor. Har gjort dette på min E91 med godt resultat.

Skrevet

Hvilken motor er det du har, er det common-rail, eller er det 136hk utgaven. På common-rail så kan du diagnostisere gangen på hver enkelt sylinder, du vil da ha en mulighet til å peke ut en feilaktig injektor. Har gjort dette på min E91 med godt resultat.

Kan du forklare nærmere? :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Skrevet

Motorene med common rail har en individuell mengderegulering for hver sylinder for jevn gange, denne korrigeringen kan en lese ut ved hjelp av f.eks INPA. En injektor med feil vil muligens kunne avdekkes ved hjelp av denne diagnostiseringen. Alternativet er å skifte alle injektorene.

Skrevet
Motorene med common rail har en individuell mengderegulering for hver sylinder for jevn gange, denne korrigeringen kan en lese ut ved hjelp av f.eks INPA. En injektor med feil vil muligens kunne avdekkes ved hjelp av denne diagnostiseringen. Alternativet er å skifte alle injektorene.

Den funksjonen har jeg sett ja, hva vil den vise hvis en injector begynner og bli dårlig? Er det noen grenser?

Merket at bilen begynte og hoppe litt når jeg var inn på den menyen. :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Skrevet

er 150hk 2003mod.. mn ikke helt klart ut å finne hvilken dyse det kommer av enda.. da den går fint på tomgang.. kun ved kjøring, når motoren har motstand tikkinga kommer.. koblet på diagnose også, å eneste vi fant der var at dyse nr 2 lekker litt mere igjennom enn de andre.. tror bare jeg må prøve å bytte denne, å se

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...