Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, er på utkikk etter en 525 - 540 Eller en som er bygd om til m5 (e34) Til rimelig god pris

kriteria til bilen

Mest mulig Orginal

Minimalt med Skader / rust

El takluke

El vinduer 2/4 uansett

Ikke Hudfarget interiør

EU Godkjent

karoseri farger

Svart

Hvit

Sølv

Grønn

Blå

Lilla

Er sikkert vanskelig med utvalg men må ikke ha alt dette, Dette er Det jeg ønsker meg av tilleggsutstyr

Skrevet

Hei.

Kjøpte for et par mnd siden en 1992 E34 sedan. Bilen er Atlantisblau. Ikke metallic. Karosseriet er i bra stand, men ikke strøkent. Blir nok ganske bra når jeg får rubbet og polert lakken. Litt overflaterust her og der som jeg skal fikse. Bilen har klima, men ikke soltak. Soltak er fint når alt fungerer. Men er ofte årsak til lekkasjer. Og ofte grunnen til at kanalene ruster sundt pga av dreneringen fra 2 slanger renner ut i kanalen på hver side. Så sanden som ligger inne kanalene er alltid fuktig og med tiden ruster jekkfestene og kanalen i stykker. Så heldigvis har denne bilen helt fine kanaler. Det er fiende nr 1 for E34. El.vinduer framme. Innmat til el. vinduer bak har jeg til overs når en annen e34 Touring skal få rustfrie dører.

Denne bilen var jeg ansvarlig for å bygge om februar i fjor. Opprinnelig en 520ia. Nå står det en overhalet M50B25 uten Vanos som er stroket til 3 liter. Motoren har nå ca 230 hk og 300 Nm. Toppen er overhalet og kanalene på inn- og utblås er polerte. Blokken skal være honet og satt på nye stempelfjærer. Nye veiv- og rådelager. Ny vannpumpe m.m. Clutchen er også nesten ny. Motoren er gått max 12.000 km etter overhaling. Motoren er skikkelig sprek.

Det ble byttet til en bakstilling fra 530 V8 med diffbrems. Diffen er i topp stand. Kun kjørt litt over 190.000 km nå. Traversforinger og briller byttet. M5 bremser bak med nesten nye skiver og klosser. Framme er det bremser fra 850 med store skiver med nesten nye skiver og klosser. Mye større og bedre bremser enn E34 M5. På M5 er diameteren 315/28 mm, men nesten en cm av bremseflaten blir ikke brukt. 520 har helt lik størrelse på klossene. 850 har 324/30 skiver og fyller hele bremseflaten i høyden. Sikkert 1.5 cm mer enn M5. Disse bremsene er kjempebra og stopper bilen meget effektivt. En fornøyelse å kjøre med så gode bremser.

Girkassen kommer fra E36 M3 3.0 og mellomakslingen fra 530V8. Akslingen er like kraftig som på M5, men ZF kassen er sterkere og mer holdbar enn M5 kassen fra Getrag.

Nå er det mørkegrå stoffseter, med slitt førersete. Vurderer å sette inn et sort sportsskinn interiør. Teppet og dashbordet er også sort.

Bilen kjører på 10 eikete BBS felger med bredkant. 8 toms framme og 9 toms bak. Diverse deler i understellet kunne ha vært tightere. Kjøpte nettopp nye Bilstein B8 dempere tiltenkt en annen bil jeg har. Med Eibach fjærer og nye Heavy Duty bærearmer og stabstag fra Meyle, kan bilen bli kjempebra. Hadde et slikt oppsett på min tidligere E32 740, og det var en kjempebra kombinasjon av kjøreegenskaper og komfort. Siden det ser ut til at du vil ha skikkelig kvalitet er det nok best at jeg bytter til disse delene. Det blir en helt ny bil å kjøre, vet jeg.

Med ovennevnte deler og utstyr ser jeg for meg en pris på 57.000 kr. Billigere hvis du selv vil kjøpe deler til understellet til din egen smak.

Har et sett med spesielle MK Motorsport 8.5 X18 med 245/40-18 og 10 X 18 felger med 275/ 35-18 dekk. Dekkene er lite kjørt. Disse kan selges med tillegg i prisen. Har og et sett med BBS RF(tror jeg) skrudde felger. 8.5 og 9.5 X17. 235 og 265 dekk. Spesielle felger som også kan selges mot tilligg i prisen.

Skal prøve å få lagt ved et bilde som viser bilen da forrige eier nettopp hadde kjøpt bilen.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...