Jump to content

cupevifte i e39


JIMVP
 Share

Recommended Posts

viffta driver å skrur seg på fullt og tilbake på innstillt fart. når den finner på å skru seg på fullt tok jeg å skrudde av vifta. men den fortsatte på fullt selv om at spjeldene lukka seg :shock: virker som at det er kontaktfeil en plass. men tenkte bare å forhøre meg her om noen her vert borti noe lingnende. kan kansje være en styringsbox eller noe som har tatt kveld?

Link to comment
Share on other sites

viffta driver å skrur seg på fullt og tilbake på innstillt fart. når den finner på å skru seg på fullt tok jeg å skrudde av vifta. men den fortsatte på fullt selv om at spjeldene lukka seg :shock: virker som at det er kontaktfeil en plass. men tenkte bare å forhøre meg her om noen her vert borti noe lingnende. kan kansje være en styringsbox eller noe som har tatt kveld?

Da er det nok motstanden på vifta som er gåen. Om du hadde søkt på forumet hadde du funnet mange tråder på dette problemet. :) Vist vifta lever sitt eget liv, og går på samme hastighet uavhengig av hva du stiller vifta på, eller fortsetter og gå etter du stopper bilen.

Her er en DIY:

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=143393

For mer info søk etter "Bmw e39 FSU" på google.

Jeg ble anbefalt og kjøpe denne orginal, da det er veldig sensitiv elektronikk, og må være av god kvalitet, ellers kan den ryke etter et par måneder igjen. Men det gjør du som du vil, GS har den på tilbud til 8-900,- nå :) (Orginal)

PS: Jeg kan ikke garantere at det er dette som er problemet, men det er den mest gjentagende feilen når vifta oppfører seg rart. Har bytta den selv siden vifta mi pulserte etter start, gikk etter bilen ble stoppet, og av og til konstant hastighet uavhengig av vifteinstilling.

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

viffta driver å skrur seg på fullt og tilbake på innstillt fart. når den finner på å skru seg på fullt tok jeg å skrudde av vifta. men den fortsatte på fullt selv om at spjeldene lukka seg :shock: virker som at det er kontaktfeil en plass. men tenkte bare å forhøre meg her om noen her vert borti noe lingnende. kan kansje være en styringsbox eller noe som har tatt kveld?

Da er det nok motstanden på vifta som er gåen. Om du hadde søkt på forumet hadde du funnet mange tråder på dette problemet. :) Vist vifta lever sitt eget liv, og går på samme hastighet uavhengig av hva du stiller vifta på, eller fortsetter og gå etter du stopper bilen.

Her er en DIY:

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=143393

For mer info søk etter "Bmw e39 FSU" på google.

Jeg ble anbefalt og kjøpe denne orginal, da det er veldig sensitiv elektronikk, og må være av god kvalitet, ellers kan den ryke etter et par måneder igjen. Men det gjør du som du vil, GS har den på tilbud til 8-900,- nå :) (Orginal)

PS: Jeg kan ikke garantere at det er dette som er problemet, men det er den mest gjentagende feilen når vifta oppfører seg rart. Har bytta den selv siden vifta mi pulserte etter start, gikk etter bilen ble stoppet, og av og til konstant hastighet uavhengig av vifteinstilling.

Fredrik

åy! tusen takk for den du:) får prøve å bytte den da:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...