Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ny eier av ev E46 har jeg litt å sette meg inn i. Det er et M3 karosseri som skal bygges opp til motorsport.

Spørsmål 1:

Er det noen som vet om det er forskjell i bredden på en E46 M3 bakstilling kontra vanlig E46?

Har en 318 bakstilling på M3 karosseriet mitt nå og hjulene er langt inni hjulbuene bak. En original M3 fyller jo hjulbuene bra, men det kan jo også være på grunn av innpresset på m3 felgene kanskje?

Spørsmål 2:

Går det et skille på E46 bakakslingene når det gjelder styrke på stikkakslinger og diff? Vet at det går et skille på E36 hvor 325-328i er kraftigere enn 320-316, og tenkte at det kunne være noe av det samme på E46.

Spørsmål 3:

Hvilke deler passer på 318 traversen min? Tenker på hvilke differ og stikkakslinger som passer.

Leste i bilsport om en som hadde E34 M5 diff på en E46, så tydelig at mye går om hverandre.

Noen som vet dette? :)

Skrevet

Du kan bruke 318 bakstillinga,det er bilen som er brei ikke bakstillinga, men e34 diffen må tilpasses da den ikke er lik, e34 m5 anbefales da e46m3 diffen er mye dårligere,da må du ha e46 m3 drivaksler og selvfølgelig sveise om, m3 bakbremser passer heller ikke men alt kan tilpasses. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...