driftern Skrevet April 11, 2012 Forfatter Skrevet April 11, 2012 Ja da er det bremsing av bilen på fredag Egentlig mest for å sjekke så alt fungerer som det skal og for å se om det er noe å finjustere Blir også antagelig utbytte av turbo, da litt mindre siden Volden hadde liggende det som vi kunne prøve
driftern Skrevet April 13, 2012 Forfatter Skrevet April 13, 2012 Hoho, ja da var en dag med bremsing over. Å grunn til at jeg valgte å få meg bremse time var for at jeg var skeptisk på bilen å det med god grunn Over til bilen, begynte dagen med å skifte plugger, ha på fersk e85 å sjekke alt på bilen så den var klar, vi kjørte den varm og god å Volden gikk over mappet på bilen som han velger å kalle ufullstendig, altså et map med rom for en del finjustering. bilen fjusket en del å vi feilsøkte og spekulerte frem og tilbake så fikk vi se at den ladet litt lite strøm, så vi koblet på lader på bilen. første pull sånn bilen sto når jeg hentet den endte på fatale 380hk ca, så under testturen jeg tok på mandag fikk jeg ganske rett da jeg tippet max halve effekten som bilen skulle ha. vi lot den bli kald å sjekket plugger, pluggledninger og coiler grundig for å være sikre, da fikk jeg nok et skrekk syn ved nærmere titt på grenrør, turbo er SVEIST fast i grenrøret det er ikke løsninger jeg vil ha på bilen å heller ikke noe som ble opplyst om, men greit nok. startet opp igjen å nå fjusket den mye mindre, å med litt småjustering kom vi opp i 500hk på hjul ca, da begynte den å fjuske igjen etter noen pull i benken, så atter en gang at det var lite produksjon av strøm så valgte derfor å avslutte siden dynamo er kaputt!! Det som er fint er at hestekrefter er det der siden den fjusker så fort den kommer på 4500 å lader en del trøkk, da står kurven 90 grader på papiret men da begynner den fjusken, så få bort det å bånn gass så blir det nok litt pulver der, men skuffende å mangle nesten 500hk ved første pull i benken på noe man trodde skulle være meget bra hull i intercooler er det også da jeg synes det var merksnodig lyd når den ladet så vi trykksatte rørgaten på den men me ska kje la oss vippe av pinnen av den grunn nå er det helg. mandag blir det montert ny dynamo, intercooler blir fikset og forhåpentlig ringer Volden med gode tall til meg
|Ole| Skrevet April 13, 2012 Skrevet April 13, 2012 Eg lure no fælt på kem som har sveist fast turboen i grenrøret
driftern Skrevet April 13, 2012 Forfatter Skrevet April 13, 2012 det er vel du det greit å sveise noen punkt om det løsner bolter/muttere, men å sveise hele ene siden på flensen er helt bak mål spør du meg da
Dirty Skrevet April 13, 2012 Skrevet April 13, 2012 Kjenner til det, sånn er det faen mæ alltid man bruker masse penger på ting som skal være noe av det råeste! og så finner man bare jalla løsninger overalt!
|Ole| Skrevet April 13, 2012 Skrevet April 13, 2012 det er vel du det greit å sveise noen punkt om det løsner bolter/muttere, men å sveise hele ene siden på flensen er helt bak mål spør du meg da Haha, hadde ikkje vert vits om eg hadde sveist, hadde bolten løsna hadde sveisen løsna Heilt einig med deg, er jo ein liten jobb berre og få av turboen da
driftern Skrevet April 13, 2012 Forfatter Skrevet April 13, 2012 altså jeg er ikke sånn perfeksjonist, meeeen jeg skjønner jo etter i dag hvorfor vi ikke fikk test kjøre bilen en tur i gata der hadde det vært en bil til 50 lapper, så hadde jeg ikke brydd meg for da må man regne med en del små piss, men på en sånn som dette i den prisklassen så er det litt surt da når vi fikk justert registeret som var over 40 grader feil om jeg ikke hukser feil så ble det sinnsyk stor forskjell på gassrespons og ikke minst lyden i motoren generelt.. bilen er hissig så gleder meg til mandag
Kimmit Racing Skrevet April 13, 2012 Skrevet April 13, 2012 blir spennende og se hvor mye det blir i den om du bremser den fullt ut:-)
driftern Skrevet April 13, 2012 Forfatter Skrevet April 13, 2012 blir spennende og se hvor mye det blir i den om du bremser den fullt ut:-) der var rette mann på plass du kan sikkert fortelle litt om denne? hva slags trykk ble den tidligere bremset på når det ble sagt 836hk?
Kimmit Racing Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 den ble bremset til 1.6 bar i benken hos christer på Autokvikk.benken klarte ikkje og holde igjen mer da vi prøvde på 1.8 bar.så den ble lagt på 1.6 bar.vi hadde også en bremse test på DHB og da viste den 730Whp også. synd at bilen har forfalt etter att kenneth hadde den.håper at det bare er småplukk for deg og reparere
driftern Skrevet April 14, 2012 Forfatter Skrevet April 14, 2012 den ble bremset til 1.6 bar i benken hos christer på Autokvikk.benken klarte ikkje og holde igjen mer da vi prøvde på 1.8 bar.så den ble lagt på 1.6 bar.vi hadde også en bremse test på DHB og da viste den 730Whp også.synd at bilen har forfalt etter att kenneth hadde den.håper at det bare er småplukk for deg og reparere Jeg er jo for at sånne biler skal brukes sånn de er bygd for, så at det er kosmetiske skader å sånn tull er greit bare det er i orden motor, understell og drivverk.. Det er meget med ting som er byttet ut og gjort om på siden kenneth bygde den også, ettersom forrige eier sa da Blir spennende å se når vi får på ny dynamo og kjørt den litt mer i benken.. Mappet som Christer hadde bremset den med var jo det en del små blemmer i som er justert bort nå.
Rolla Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Hisann! kjenner jo godt til denne bilen da jeg eide den før kenneth. Jeg kjenner også til alle modifikasjoner som er gjort med bilen når den var hos oss i Moonshine Lurer du på noe så bare spør. la ut som Kim sier 731 hk på hjula på 1,6 bar og motor bestod av bare gromme deler når kenneth solgte den. Lykke til med hissig skute Stian MoonshineRacing
driftern Skrevet April 15, 2012 Forfatter Skrevet April 15, 2012 Hisann! kjenner jo godt til denne bilen da jeg eide den før kenneth.Jeg kjenner også til alle modifikasjoner som er gjort med bilen når den var hos oss i Moonshine Lurer du på noe så bare spør. la ut som Kim sier 731 hk på hjula på 1,6 bar og motor bestod av bare gromme deler når kenneth solgte den. Lykke til med hissig skute Stian MoonshineRacing Hei ja har vært tenkt til å kontakte deg faktisk Joda er ikke tvil om at bilen er påkostet værtfall, så den blir sikkert gulle god når jeg får fikset små tullet med den Blir ny bremsing i morgen hos Volden så blir spennende å se... Tåler disse blokken noe særlig over 2 bar i trykk eller? det jeg lurer på er girkasse, det skal være fra 524 turbo diesel, er dem kassene like fra e28 og e34?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå