sico Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 Hei alle medlemer! for 2 uker siden ca. da jeg startet min e60 begynte jeg å høre en plagsom knirke lyd i rattstamen når jeg svinger... Når bilen er kald så funker alt fint men ette ca. en kvarter kjøring begynner den å knirke når man svinger..man hører den mest i lav fart når man svinher...kan ikke føle at det er noe galt med styringen eller at det rister men kunn en slik knirke lyd... hører den godt i cupeen men ikke på utsiden av bilen. høres ut som om 2 tørre gummi slanger gnis mot hverandre...hørt mes BMW og di sier at det går en hel kabler i rattstammen og at det er nok de som lager lyden, men burde ikke den være der hele tiden da og ikke kun når bilen blir varm... har noen hatt samme problem og eventulet har noe svar??? Sistek
Lamek Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 Er servoen som lager den lyden.. Kjør inn til Bmw og få flushet systemet og få på mobil1 servo olje..
sico Skrevet April 9, 2012 Forfatter Skrevet April 9, 2012 takker for svaret...da skal jeg få sjekket med de )
sico Skrevet April 17, 2012 Forfatter Skrevet April 17, 2012 det var tannstanga som var gåen...må byttes....30 lapper vill BMW ha for å skifte den....Gøy....not..... siden e kjøpte bilen har det alltid vært noe....har hørt at E60 2004 modellene jar en del feil....stemmer det???
gica Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Du får en "ny" tannstang hos http://www.schmiedmann.no/ for ca 5500,- Så tar du kontakt med ett ikke merkeverksted og får dem til å bytte ut den gamle med den nye. vips, spart en god del 1000 kr. Tannstanga er ett kjent problem på E61 før LCI. Mange som har hatt problemer med disse. Som jeg har forstått det, så er det ikke farlig å kjøre med, men kanskje ikke så lurt heller. Lykke til videre
sico Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 e får dette på garantien ser det ut som...fikk 2 år bruktbilgaranti fra bavaria )) hva mener du før LCI....rart ikke BMW har tatt tak i dette hvis de visste at det var et svakpunkt..
gica Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 LCI betyr facelift modellene. Biler produsert etter 03/2007. Bra at du får denne på garanti. Hvilket side var det lyden kom på, mot høyre eller når du svingte mot venstre? Det har kommet en offisiell mld fra BMW om at dette er ett problem som kan løses ved å flushe med ny ATF olje + ett vidundermiddel man skal blande inn med ATF oljen. Dette løste disse problemene som jeg forstod det. Her har du informasjonen om dette samt bulletin ang feilen på tannstanga: http://www.brakeandfrontend.com/Article/92798/bmw__squealing_noise_from_the_steering_gear.aspx
sico Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 lyden var der uansett hvor e svingte hehe..... lyden kom kunn når bilen ble varm...følte at jo lenger man kjørte jo verre bøe det .de prøvde med det vidundermiddelet men etter en stund kom lyden tilbake... venter på svar fra BAvaria om garantien dekker dette )
sico Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 nå komm godkjenningen... får tatt det på garantien jippiii ))
aloebiz.net Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Hmm min 2004 520iA har akkurat samme lyden...!
sico Skrevet April 19, 2012 Forfatter Skrevet April 19, 2012 e ville sjekket med BMW..ikke gi opp så lett..bare si at du har hørt at det er en svakhet på disse bilene! håper du får det gjennom du oxo )
aloebiz.net Skrevet April 19, 2012 Skrevet April 19, 2012 Denne lyden er helt lik lyden i min bil! Er ikke der når bilen er kald. Var det sånn lyd du hadde?
aloebiz.net Skrevet April 20, 2012 Skrevet April 20, 2012 Jeg har ingen brukbilgaranti på min bil og det er i tillegg import så det var ingenting å hente der..
sico Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 min er oxo import men e kjøpte den på Bavaria så fikk bavaria garanti 2 år..eller norges bruktbilgaranti..så de må søke hele tiden....e sjekket litt på vilkåra og de dekker ganske mye ihvertfall det som er dyrt heheh synd at ikke du hadde no garanti... du kan jo prøve med at de tilsetter den væska inn i servo oljen..kanskje det hjelper.. BMW sier at det skal hjelpe, men det hjalp ikke hos meg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå