KalleCow Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Hei hei Har et problem med at når jeg skal ta ned el. vinduet kommer det en høy "hyle" lyd. Vinduet går ikke noe treigere, men lager lyd. Det kommer ingen lyd når den skal opp. Kun når den skal ned. Her også hent at vinduet har "hengt" slik at det ikke går ned. Noe ide om hva det kan være? Evt bare og smøre alle delene i døren på nytt? Noe anbefalte smørmiddeler? Bmw 320D e46 2000 modell Takker for svar:D
scoot Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Tipper du trenger å fette/smøre opp den vindusskinna som sitter i bunn av vinduet. Kan lønne seg og sjekke klipsa som armene til motoren sitter i og, da de har en tendens til å ryke. Skru av dørtrekket og se over og smør ting som ser litt for tørt ut:)
MagnusA Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Vindusheismekanismen på E46 er et svakt punkt som etterhvert må byttes. Koster ca 1200.- som orginal del og du bytter på en times tid med mindre du har ti tommeltotter da Posisjon nr 1: http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 1Q1X29362H
wicky124 Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 bare for å snike seg inn her... vinduet på passasjersiden foran gjør det samme på min E65.. Men vindusmekanismen ble byttet for to år siden... skal vel holde mer enn som så?
KalleCow Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Konge takker for svar. Vinduet går veldig fint. Så jeg har troen på at det kan være noe som må smøres. Noen som vet om noe som er bra å bruker får å smøre slikke ting?
KalleCow Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 Hei Nå har jeg endelig demontert døren. Fant ut av problemet. Ingenting som hadde røke. Vaieren som går inn i motoren så jeg var litt rust farget, så jeg fyrte på masse fett og kjørte vinduet opp og ned. Slik at vaieren dradde fettet inn i "motoren". Lyden sluttet momentant når den fikk på seg litt fett. Kjøpte fett på clas olsen til 69kr. Fungerte veldig bra. Så wicky124, kan være det bare er å smøre vaieren litt på din også med tanken på at du har bytte vindusmekanismen. Regner med bmw bruker samme motor på vinduene sine?
wicky124 Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 ikke dumt løsning...Må nesten få til det...er HELT for jævlig skrikingknirking i vinduet...
KalleCow Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 ja, het syk lyd. Folk snudde etter meg på gaten når jeg kjørte forbi og tok ned vinduet xD Og passasjere lå i foster stilling i bilen med henden foran ørene.. Så behagelig er det ikke. Faktisk noen gang så var det så gale at vinduet ikke gikk ned. For den hang sånn... Du må ha lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå