KireS Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Hei, Kjøpte nye dekk og hjul til e46'en min rett før påske. Det er 225\45 17 så ingen voldsom dim. Merket er Conti Sport Contact. Problemet er at bilen sporer veldig nå, blir jo sliten av å kjøre. Valgte ordentlige dekk slik at jeg skulle slippe sånne problemer men den gang ei. Så spørsmålet er om dette kan skyldes noe annet enn dekkene? Kan slark i forstillingen forårsake sporing? Det var ikke antydning til sporing på gamle hjula men det var vel 195 15 eller noe sånt.
Steffos90 Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Eg jobber på bilverksted og vi har en del omlegginger av dekk. Det eg har lagt merke til er at conti dekk er aldri runde og vansklig å avbalansere(må bruke mangen gram pr hjul)! De humper å sprette alle veier, de skårer veldig bra på tester det er fordi de levere inn andre dekk med bedre gummi blanding nå de leverer til tester, men nå de ta stikk prøver ligger de ganske langt nede på listen! Det verkstedet eg jobber på vi fraråder alle til å kjøpe conti dekk!
bjalle Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Conti dekk har ganske myke kanter,anbefaler å ha 2,8 i dekkene så blir problemet mindre,helt nye conti dekk vil spore litt ekstra de første 100-200 milene.En typisk feil på e46 er slitte endeledd,da vil den spore lettere.Ellers har jeg bare gode erfaringer med conti dekk når det gjelder rundhet balansering.
KireS Skrevet April 11, 2012 Forfatter Skrevet April 11, 2012 Takker for tips. Skal sjekke dekktrykket. Bilen skal straks på service også så skal be de sjekke hva som bør byttes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå