Gå til innhold

oljebytte å veivhusfilter

bj0rnar88
 Share

Anbefalte innlegg

Da er tida inne for oljebytte. Tenkte å finne ut pris på oljebytte å bytte av veivhusfilter? Noen som vet ca pris på.dette? Å vist jeg gjør det selv, er d mye jobb å bytte veivhusfilter? Å hvor ligger det,å pris?

Er vell viktig å bytte veivhusfilter på bmws dieselmoterer hvis man ikke vill ha turbohavari, etter det jeg har skjønt.

Bilen er en 01 525dat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 skulle strandveien auto i trondheim ha. Sa jeg skulla ha veivhusfilter også,å da sa han at jeg sikkert mente oljeskiller?? Er det det samme? Høres ikke slikt ut i hode mitt :P

Var med no anna filter osv da. Tipper jeg gjør det selv :P noen som har olje å ambefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på Mobil1 5W30 Esp olje. 13.000-15.000km intervaller. Dette er en M57D30 motor.

Bytter veihusfilter hver 3dje oljeskift eller hver 40.000-45.000km.

Det filteret har vel flere navn, hvis det er 01 525Dat det gjelder så har denne det gamle engangsfilteret som bør skiftes hver 3dje oljeskift. Dette er et tøyfilter og vil bli mettet og gå tett etter en stund.

Pustefilter, toppdekselfilter,oljeavskiller etc

Dette har delenummer 11127793163 ihvertfall på min 2000 mod 530Dat med M57 motor, antar du har det samme. Ser slik ut:

cyruqbylajcfaninlrhs.jpg

Så kom det er vedlikeholdssfri versjon type syklonprinsipp til E60/E61 etc hvor olja renner tilbake i motoren når du stopper den. TRor dette også passer din bil men vil ikke garantere det. Har delenummer 11127799366 og ser slik ut:

8fzk9hesbx7v43ieup7r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...