oppvaskemaskin Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Hei Var å så på en BMW 320D 2005 mod(e46). i dag. Bilen har gått 148 000km, og ser veldig pen ut. Det virker også som at den er i god stand. Men så kommer problemet - serviceheftet på bilen er svært mangelfult. Eneste som står oppført er et oljebytte på 30000 km! Bilen er forøvrig bruktimportert til norge i 2008. Spørsmålet blir da om det er verd å gå for en bil med mangelfult servicehefte? mvh oppvaskemaskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Kunne vært noe hvis bilen hadde vært eid av noen som tok servicer selv. Men det blir vel vanskelig å finne ut av hvis den er bruktimportert. Denne bør være svært billig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 14, 2012 Share Skrevet April 14, 2012 At den ikke har servicehefte behøver ikke være noe problem, men det forutsetter at man kan stole litt på selgeren. Man skal selvfølgelig være utrolig forsiktig med det. Viktigst er det å få stadfestet om kilometerstand er korrekt, og ikke tuklet med. Får du det på det rene, og bilen forøvrig er i dokumentert god stand kan det være interessant å kjøpe. Mangel på servicehefte betyr ikke direkte at bilen ikke er vedlikeholdt, men det er grunn til å stille spørsmålstegn rundt km.stnad. Spesielt siden bilen er bruktimportert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 14, 2012 Share Skrevet April 14, 2012 Kanskje, men det forutsetter at du virkelig undersøker bilens tilstand først. Husk at det er bedre å bruke 10000 kroner på dette enn å senere kanskje få en regning på 40000 fordi motoren er ferdig. Jeg ville derfor startet en "tretrinns rakett" der først trinn er å kjenne på magefølelesen. Hvis den er ok så tar du bilen på en NAF test. Hvis den er ok bestiller du et par timer på et autorisert BMW verksted. Der ber du om at de sjekker motoren grundig samt tilstanden på alle eksterne deler som turboen, gearkassen og drivlinjen forøvrig. Hvis dette er ok... kjøper du evt. bilen. Det går såpass mange historier om havarerte dieselmotorer og generelt misligholdte dieselbiler at dette er etter min mening et minimum av hva man bør gjøre før man kjøper en brukt dieselbil. Husk også at E46 er plaget av rust og dette kan også koste noen kroner å reparere. http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå