Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bil: 525eA 1983

Motor: M20B27 I6

Motoren går veldig pent, problemet er nå den står i P (fri). Da står motoren å jager mellom ca 1500 rpm og faller til ca 800 rpm, før den igjen går opp til 1500 rpm og faller igjen til 800, osv, dere skjønner sikkert tegninga.

Hvis jeg står i ro med bil i D (i gir) så oppstår ikke denne jagingen. Men det kjennes nok ut som om turtallet da også er i overkant, ca 1000 rpm, og må holde ganske kraftig på bremsene.

Er det noen som har konkrete tips på hva jeg kan begynne å se etter?

Ser flere steder her at luftlekasjer på vakumrør kan være et problem, i tilfelle hvor på denne motoren bør jeg sjekke?

Andre ting?

Skrevet

Nesten sikker på at en vask/rens av tomgangsregulatoren vil hjelpe på problemet.

Hatt noen m20 motorer med turbo vel og merke, og der trengte dem en rens i ny og ne.

Skrevet

Dette er nok tomgangsregulatoren som har låst seg ja. ( dvs full av dritt ). På min (M50, men tomgangsreg er jo mye av det samme) oppstår det jaging akkuratt som du beskriver hvis man drar ut tomgangsreg og prøver å starte den.

Skrevet

Ballder og scoot, takk for tipset!

For en tid tilbake var jeg innom et nettsted hvor det er mulig å se tegningen over komponentene på en bil. Men nå har jeg selvfølgelig glemt det heter, noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...