Gå til innhold

E30 7M-GTE swap (drifter) Coilovere & wisefab s.12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på vifter til radiator.

Jeg har plassmangel mellom motor og radiator, så da er jeg nødt til å ha den foran. Det er blåse vifte som tingen da?

Å er det mest optilmalt med en 16" vifte eller 2stk 8"?

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Skrevet

Seie det igjen, Volvo V70 vifta er tingen...lag plass eller flytt radiator bak..

Alle desse tynne viftene er ikkje gode nokk til driftebruk...

Husk att bilen ligge mykje i vinkel så du vil ikkje få samme igjennomstrømninga...

Skrevet

Viftene kjøler vell mest på tomgang eller sakte fart. Ellers får man jo gjennomstrømning i fart.

Har jo mishmoto radiator å dem skal jo være bra dem.

Det blir litt vanskelig å få plass til den v70 vifta. Uten å modifisere karosseriet endel :P

Skrevet

Prøver nok no universale blåse vifter først. Hvis ikke det funker flytter jeg radiator bak.

Men 2stk 8" ell 16"? :)

Skrevet

Eg trur du kan spare deg det, team kompisen min prøvde 1 og 2 vifter på sin men det funka aldri skikkeleg før han bytta til Volvo vifta...forøvrig 2jz...

Skrevet

Er å anbefale på det sterkeste å gjøre som nevnes over her, å montere en v70 vifte! Hadde en 16" slim liggende og testet begge to. Kan vel si at jeg strengt tatt fikk bakoversveis :P

Jeg monterte min foran radiator. Litt modifisering i fronten og det er mulig å ta av en del på kappa.

Skrevet

Hmm. Men er ganske trangt mellom radiator og intercooler.

Har du no bilde?

hvem v70 og hvilken årsmodell er det denna vidunder vifta stammer fra da? :)

Skrevet

Her ser du sånn ca åssen plass det er mellom intrcooler og radiator (er feste for intercooler som blir nærmeste punkt)

post-51381-14140004927906.jpg

Skrevet

Volvo v70 fra 2003/4 og oppover mener jeg å huske. Har ikke noe bilde nå, men kappet ut i frontplata og i den rammen som går midt på for å få intercooler lenger ut. Kan ta bilde og mål på avstanden jeg har mellom radiator og ic, men får ikke bilen min tilbake før helga(tror jeg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...