FredrikWake Skrevet April 16, 2012 Skrevet April 16, 2012 Som topic sier: Jeg har en E36 produsert i Juli 1994, og lurer på om jeg har en ZVM eller ZKE IV sentrallåsmodul. BMW gikk over fra ZVM til ZKE IV modulen en gang i 1994, men finner ikke ut når. Bilen står til lakkering en liten periode nå, så får ikke fjernet hanskerommet for å se selv.. Planen er å ettermontere fjernstyrt sentrallås. Noen som vet?
scoot Skrevet April 16, 2012 Skrevet April 16, 2012 Dette må du nesten sjekke, meg bekjent er dette veldig varierende og tror ikke det er fastsatt hvilken måned de ble bytta. Men uavhengi av hvilken modul du har ligger det DIY's ute på forumet på begge de to aktuelle.
FredrikWake Skrevet April 16, 2012 Forfatter Skrevet April 16, 2012 Ja, vet. Det har vært ettermontert sentrallås fra før av, men denne har sluttet å virke. Tenker å kjøpe noe slikt: http://viewitem.eim.ebay.no/55075-Unive ... 98880/item
scoot Skrevet April 16, 2012 Skrevet April 16, 2012 Jeg har nettopp bestilt meg nesten helt lik som den, og planen er å montere det så fort det kommer i posten. Jeg har ZVM, og jeg tror det settet funker både på ZKE og ZVM. Er bare koplingen som er forskjellig.
FredrikWake Skrevet April 16, 2012 Forfatter Skrevet April 16, 2012 Kan se sånn ut. ZKE IV virker litt mer avansert i følge DIY'er. Satser på at jeg finner en ZVM modul der inne Du får oppdatere meg på hvordan det går!
KrHeLl Skrevet April 16, 2012 Skrevet April 16, 2012 Du har nok mest sansynlig ZKE pga. sen årgang. (Ble introdusert MY-MID.YEAR 1994) Noen indikasjoner som kan bekrefte at du har ZKE: -"Komfår lukking" vinduene lukker seg hvis du holder nøkkelen i låse-posisjon. -Deadlock (når du kan vri nøkkelen to hakk mot høyre i dørlåsen, første = låse, andre = deadlock [hører en ekstra lyd etter den låste i første.]) [Denne øker sikkerheten for evnt. inbrudd, da låsen blir elektronisk låst med mekanisk "deadbolt" slik at låsen ikke kan åpnes innen.i.fra] -Vinterpakke med varme i dørlås (ekstrautstyr) Men hvis du lurer på noe ang. DIY'en min så skal jeg prøve å forklare så godt jeg kan. (Jeg er desverre ikke like kjent med systemet som jeg var da jeg lagde DIY'en, men...) Kan nevne at jeg har kjørt med min oppkobling siden jeg skrev DIY'en.
scoot Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Øhm, den komfort lukkinga må ha kommet før!? Den hadde jo jeg på min tidligere E34 som var 1991 den og, tok med seg alle ruter og takluka? Kanskje det var etterinnstallert ... jaja, kjekt var det!
FredrikWake Skrevet April 17, 2012 Forfatter Skrevet April 17, 2012 Du har nok mest sansynlig ZKE pga. sen årgang.(Ble introdusert MY-MID.YEAR 1994) Noen indikasjoner som kan bekrefte at du har ZKE: -"Komfår lukking" vinduene lukker seg hvis du holder nøkkelen i låse-posisjon. -Deadlock (når du kan vri nøkkelen to hakk mot høyre i dørlåsen, første = låse, andre = deadlock [hører en ekstra lyd etter den låste i første.]) [Denne øker sikkerheten for evnt. inbrudd, da låsen blir elektronisk låst med mekanisk "deadbolt" slik at låsen ikke kan åpnes innen.i.fra] -Vinterpakke med varme i dørlås (ekstrautstyr) Men hvis du lurer på noe ang. DIY'en min så skal jeg prøve å forklare så godt jeg kan. (Jeg er desverre ikke like kjent med systemet som jeg var da jeg lagde DIY'en, men...) Kan nevne at jeg har kjørt med min oppkobling siden jeg skrev DIY'en. Det kan virke som forrige eier har mistet nøklene, fordi jeg har uoriginal fjernstyrt sentrallås, men denne har sluttet å virke. Så hvis jeg har ZKE IV, så burde jeg vel hatt en BMW nøkkel med fjernstyrt sentrallås? Har ikke el-vinduer så jeg får ikke sjekket det der, men jeg er ganske sikker på at jeg har deadbolt mekanikken som du snakker om Men er det noen her som har montert fjernSTART på en E36?
KrHeLl Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Øhm, den komfort lukkinga må ha kommet før!? Den hadde jo jeg på min tidligere E34 som var 1991 den og, tok med seg alle ruter og takluka? Kanskje det var etterinnstallert ... jaja, kjekt var det! Var nok litt rask å skrive i går, men ja jeg tror også det finnes på eldre modeller. Skal ikke si dette helt sikkert, men de har vel et "comfort"-rele de å. Om denne funksjonen finnes i ZVM modulen vet jeg ikke, men deadlock kom i hvertfall med ZKE-modellen. Det kan virke som forrige eier har mistet nøklene, fordi jeg har uoriginal fjernstyrt sentrallås, men denne har sluttet å virke. Så hvis jeg har ZKE IV, så burde jeg vel hatt en BMW nøkkel med fjernstyrt sentrallås? Har ikke el-vinduer så jeg får ikke sjekket det der, men jeg er ganske sikker på at jeg har deadbolt mekanikken som du snakker om Er ikke sikker på om modeller før 1995 kom med trådløs sentrallås, det tror jeg i så fall må ha vært som ekstrautstyr. Det er ikke sikkert du har dette selv om du har ZKE IV - modellen. Nå er jeg ikke helt sikker, men tror dette ble standard når EWS systemet kom. Men er det noen her som har montert fjernSTART på en E36? Jeg har selv tenkt på å lage dette til min bil, problemet er å få laget evnt. kjøpt fri-sensor for manuell, hadde ikke vært serlig gøy å starte bilen trådløst om morgenen for så å se bilen stikke av
Nadar Skrevet August 17, 2013 Skrevet August 17, 2013 Jeg har en -94 540 (produsert oktober 93) med original fjernkontroll (IR) i nøklene (ja, jeg vet det er original, måtte bestille en ny og det var ei papirmølle uten like for å få rett kode i nøkkelen) med mottager i midtspeilet og original alarm. Jeg forsøker å finne ut om denne har ZVM eller ZKE uten å plukke ut hanskerommet. Jeg kan i alle fall bekrefte at de overnevnte "tegna" ikke er til å stole på med mindre ZKE har vært tilgjengelig helt siden 1989. 540'en har både varme i dørlås, "komfort" lukking og deadlock. Jeg har også en -89 M5, og denne har også oppvarmet dørlås, deadlock og "komfort" lukking, men den har IKKE original alarm eller fjernstyring i nøklene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå