Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lørdag morgen startet ikke min BMW. Min første tanke var at det var tennpluggene, men etter diverse feilsøking med hjelp av mer bilkyndige venner kom vi frem til at det høyst sannsynlig var noe feil med coilen.

Det er altså strøm i batteriet, men virker som tennpluggene ikke får noe strøm. Grunnen til at vi tror det er coilen er fordi når vi koblet den fra var det ingen forskjell fra når den var tilkoblet.

Høres dette fornuftig ut?? Eller er det så enkelt at det er tennpluggene som jeg først tenkte??

Noen tips?

Skrevet

Godt spørsmål... :P

Det eneste jeg vet er at bilen startet perfekt og gikk bra natt til lørdag, men når jeg skulle starte den igjen lørdag morgen var den "død"...

Skrevet

Har du en M43 motor eller N42?

Men sjekk om bensin pumpa din går.

Vist bensin pumpe ikke går og du har heller ikke gnist da er det sikkert defekt veivsensor.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har nå hatt den på verksted, og viste seg at bensinpumpa var defekt plus at batteriet hadde gått til helvete som han så... 10.000 sure kroner!

Skrevet
Har nå hatt den på verksted, og viste seg at bensinpumpa var defekt plus at batteriet hadde gått til helvete som han så... 10.000 sure kroner!

10k?? Det var helsikes dyrt. Samme skjedde med min i fjor så sendte den til furubakken på bekkestua, de tok vel rundt 4k tror jeg på bensinpumpa. Var ikke noe galt med batteriet.

Ikke for å gni det inn men da bør du vurdere et annet verksted neste gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...