Gå til innhold

BMW E30 325 - hjemme fra e30meet- vurderes solgt


BMW E30 325
 Share

Anbefalte innlegg

Her kommer en fryktelig lang update, med masse tekst. De som ikke liker å lese får bare komme innom tråden senere en gang. Quoter de fleste, klipper og sorterer litt for å få ned lengden noe, håper ingen blir snurt av den grunn.

Kom hjem for ei liten stund siden etter en absolutt vellykket tur på frøyabanen. Jeg er trøtt, sliten og klar, mens H_vatn ligger i stolen ved siden av, og prater i søvne. Samtlige biler vi dro sammen med fikk mye kjøretid, og alt fungerte meget bra. Flott tur, å takk til alle som var med! Det finnes noen mobil filmer, men dette får de som eier bilene ta seg av.

3x e28

555df9e7-e503-6d67.jpg

Tøff film! hvilket program har du brukt - og hva heter den effekten hvor de fargene kommer inn i bildet?

Morsomt:D Det kan jeg ikke svare på, er KimT som har laget den.

Jeg må vel si meg litt enig til tider om at han kameramannen trenger litt mere øvelse, men det er nå greit nok. Bilen din er grisefin, gleder meg å se en så stilig bil.

DETTE er det som jeg prøver å fortelle så mange som er for opptatt av at lidenskap for bil betyr kappa fjører og verden største turbo. Alt av modifisering er morro, men når alt kommer til alt - så er nettopp ditt utsagn her det det virkelig er snakk om. Litt for mange glemmer dette, de tror at lidenskap er eksoslyd som skraper asfalt, gummi som gnir hjulbuer og varme turboer som brenner lakk i motorrom og panser. Nei Diohrvik.... Vel talt, takk for det!

Filmen var laget på no time, ikke ment for publikum :D Takk for det, setter pris på slike kommentarer fra deg. Selv om det er ikke til å legge under en stein at bilen subber, og skraper, av og til, med det oppsettet der. Men ja, jeg er enig med deg.

Fy flate Marius, helt rått. Dette er årets E30, uten tvil..!! Om du har tid på lørdags ettermiddag/kveld, så vil jeg gjerne få be deg med ut på en E30-date, dog du må stille med bil. Jeg kan forøvrig stille med kamera..!

Slutt å tull da :P Varmer å høre slikt fra en e30 veteran som deg. Kamera vs E30 date blir det vel dårlig med, i første om gang. hoho

Pent! :D

Hva heter den leppa du har foran?

Det er ei ”LE leppe” – såkalt limited edition. Den kom levert på preface, sammen med chrome ytterst, og shadowline innerst – rundt vinduene, pluss noen striper på bilen. Vanskelig å få tak i ny, noe som passer meg bra ;)

bare så rikdig skrevet! nest sån fikk litt frysninger nårn leste dette..

igjen, sykt pen og oppegående bil du har Marius, har biltt en stor inspirasjon for meg, og gløden til og en dag få en så perfekt bil, har blitt stor takket være all den misunnelesn jeg har for bilen din, takk;)

Morsomt at noen liker det jeg skriver, siden det er eneste grunn til at jeg ikke laget tråd før jeg gjorde, bekymringen for å ikke skrive bra. Som jeg sa til jørgen, slutt å tull. Bilen din er jo ei stjerne :D

Veldig bra! Prøver med på ka som er i pakka der: Lurte litt på Stor BC, men reknar med det er Cruisekontroll ;)

Takktakk! Nei, du hadde nok riktig i første omgang, er største OBC, med koding, jeg har fått i meg. Så om noen vet av et check panel på engelsk, skrik ut.

Hvilket såpemiddel spraya du på bilen din? :)
fy for en fin bil :) men hvor har du kjøpt den såpe greie på forige side? :P

Lurer på om middelet heter ”megafoam” som blandes ca 1/10 og sprøytes på med ei spesial dyse, istedenfor den eksisterende lansen på høytrykken. Vet ikke hvor den kjøpes, da det ikke er jeg som er detailer-guru på huset.

Blir vel ikke mye ferie, du blir vel å finne i verkstedet 23 timer i døgnet da vel ;)

og den siste timen brukes på bimmers :D

Man får kjøreforbud for mindre dekkstrekk, smalere felger og høyere bil enn dette, så er vel ikke så rart egentlig, selvom det er veeeldig synd.

For du har en fantastisk pen bil!

Helt riktig, de hengte seg faktisk ikke opp i dekkene noe særlig – merkelig nok. Takk for det 

Kjedelig... :cry:

Helt klart, men de gjør jo bare jobben sin, som de fleste andre.

Knipper det med arbeidskraft for å gå den klar, så kjører jeg til Kristiansund å hjelper til! ;)
En grei no grunn til få fjerna sw stickersen nåda:p men som jeg sa tidligere, jævlig kjipt! Vist jeg får tid til og hjelpe deg før utreise så skal jeg det;) men når får du inn til dem og fjerna kjøreforbudet da?

Takk for tilbudet, men det er jo en grei skru jobb, den biten er fort gjort. Er ikke noe teknisk galt med denne. Spørsmålet er om jeg rekker visning, og om de skal være vanskelige. Skal ringe på mandag å få i time;)

Helt rett johan, SW stickern må gå nå. Forøvrig kan det hende vatne blir glad om han får ei hand eller to.

dette er ikke for å strø salt i såret.. men dette er uungåelig i denne byen! en annen ting er jo at BT er på konstant utkikk etter bilene deres! (har dette fra meget sikkre kilder) så da er det nok bare en ting å gjøre! få bilen godkjendt! å bruk den med god samvittighet! men du skal ha d.. bilen er LEKKER!!!!!!!!!!!!!!!

Nei da;) jeg bærer ikke nag jeg, som sagt, de gjør jo bare jobben sin. All ære til den som får ting etter boka! Tviler ikke på at de følger med oss nei. Takk for det :D

......hjelper ikke hvor mye dokumentasjon man har, fordi man får uansett ikke godkjent en bil her i Norge med det utseende som er tøft. Så her er det vel bare og vise bil, og sette den tilbake til "normal" stand igjen etterpå, så får de heller få gleden av å vinke inn enda en gang.

Kjenner jeg koker over at du får 2000kr i bot for d latterlige klistermerket oppe i ruta.

Apropo rive av, vet noen andre som skulle hatt enkelte ting revet av #-o:lol:

Makan til fjolledukker!!

Fikk du 2000 i bot fordi du hadde ''stanceworks'' klistremerke på frontruten? :S

Hvorfor ble du stoppet og hvorfor fikk du kjøreforbud?

kjøreforbud pga dekkstrekk? Det fikk jeg..

Gjorde vist det, mulig det var deres måte å være snill på. Hørt om større summer, for dummere ting. Er forbudt å ha noe som helst på rutene foran B-stolpen.

Jeg spurte hvorfor de stoppa meg, og det var pga hjulene. Det var så tydelig at hjulene var for voksene. Hvor fikk du det Erlend ?

Her i byen er det vanlig praksis å få kjøreforbud/ miste skilter pga for mye senk. Det de hang seg mest opp i, som gjorde bilen til ei dødsfelle, var at ene bakfjøra ikke var i spenn når bilen ble løfta på diffen. Ikke at du får til å ta ut den fjøra, om du får aldri så mye penger for det, uten å løsne demperen – Jeg har prøvd. Jeg ba på mine knær om å få kjøre til verkstedet, eventuelt med politi eskorte, om de hadde tid. Ikke sjanse i havet.

Jørgen, neste gang jeg vinkes inn, får jeg kjøre derifra ;) De tenker vel det samme om oss, haha!

Faktisk andre gangen jeg blir stoppa med blålys i denne bilen. Sist gang var rett etter jeg henta den, og jeg fikk kjøre videre, da hadde de ingen grunn til å stoppe meg.

Du måååå rekke treffet!!

Skal dit om jeg så skal dra den på henger :D

Fyfaen for en bil!

Perfekt! :D

Takktakk, du vet jeg liker e36en også!

Bt og onkel blå er fan me helt utrolige i år.. Nye midler begge to eller?? Håper d ordner seg:)

Ja, en skulle nesten tro det ;) er vel for lite annet å gjøre. De hadde det i hvert fall ikke travelt, sammen med meg. To stk svv personer, og to stk uniformer som svira rundt å prata med meg, i ca en time, men det var jo bare hyggelig det :wink:

En tanke: Siden jeg fikk kjøreforbud, og fikk streng beskjed om at prøveskilter, eller årsprøvekjennemerker ikke kunne brukes.

Mener de jeg skal drasse rundt med bilen på henger, etter jeg har skrudd den lovlig? Hva om jeg sier opp forsikring, leverer skiltene, og vil leie skilter for å flytte/teste den?

Spennende gjeng. Merker jeg må ringe litt på mandag;)

Se opp for en sort e30 med eiker hjul og 60/40 senk på e30meet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte hvorfor de stoppa meg, og det var pga hjulene. Det var så tydelig at hjulene var for voksene. Hvor fikk du det Erlend ?

Jeg ble stoppa i Surnadal engang i Mai. Han var ikke fornøyd med at jeg kjørte irundt med felgene/dekkene/senken som jeg gjorde.. så det ble kjøreforbud. Men jeg fikk faktisk kjøre hjem, og til BT for visning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem for ei liten stund siden etter en absolutt vellykket tur på frøyabanen. Jeg er trøtt, sliten og klar, mens H_vatn ligger i stolen ved siden av, og prater i søvne. Samtlige biler vi dro sammen med fikk mye kjøretid, og alt fungerte meget bra. Flott tur, å takk til alle som var med! Det finnes noen mobil filmer, men dette får de som eier bilene ta seg av.

Snakker i søvne du liksom skjønner ikke hva du prater om:P

Se opp for en sort e30 med eiker hjul og 60/40 senk på e30meet!

Da får du kjøre alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte nettopp på radioen at det blei utlovd skuddpremie på e30èr med eiker-hjul å feil senk! hehe! få noen med en dreiebenk til å korte inn demperne dine! da slipper du problemet med løse fjærer! de er harde som f å dreie men det funker fjell! har godkjent flere av mine biler med sånt! bare husk å maskere stempelstanga! glemte meg en gang åååå du SNAKKER om LEKKASJE!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politi eller svv?

Viste ikke dere slet med slik på "bygda", hjemme på averøya er det ikke noe særlig prob egentlig.

Kjekt å få kjøre hjem:)

SVV holdt teknisk kontroll, som jeg viste om! Så jeg kjørte irundt kontrollen, men ved den veien sto politiet med sivilbilen.. så de stoppa meg å da måtte jeg kjøre etter de bort til selve kontrollen.. men var en grei kar mtp at jeg faktisk kunne kjøre hjem ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate Marius, helt rått. Dette er årets E30, uten tvil..!! Om du har tid på lørdags ettermiddag/kveld, så vil jeg gjerne få be deg med ut på en E30-date, dog du må stille med bil. Jeg kan forøvrig stille med kamera..!

Slutt å tull da :P Varmer å høre slikt fra en e30 veteran som deg. Kamera vs E30 date blir det vel dårlig med, i første om gang. hoho

Jørgen, neste gang jeg vinkes inn, får jeg kjøre derifra ;) De tenker vel det samme om oss, haha

Det er ikke mye tull. Det er nok en gang velfortjente ord.! Kamera VS E30 skal det bli før vi vet ordet av det. Så bare du å gjøre den ferdig.. Kan få en tur på moppsa samtidig da vettu :)

Men off, kjenner jeg blir så irritert, sånn generelt på norske regler. I fare for å ødelegge litt i tråden nå så velger jeg å få ut litt frustrasjon, siden vi er inne på temaet.

Jeg fatter ikke at Norge ikke er kommet lengre på bilfronten enn det vi har. Slik som din bil, hvordan kan den være uforsvarlig? Jeg skjønner det at det ikke er gunstig med fint lite klaring fra bil til bakke, men igjen, da må man kjøre roligere for ikke å skrape neddi bakken. At hjula er brede, ja hva så? Sprutvinkel meg her, og sprutvinkel meg der, hvem av den vanlige mannen i gata merker om du har en annen psrutvinkel enn det som er "lov" ??

Nei, vi bor i et potetland, som ser det at jo flere lover og regler vi "lovløse" kan bryte, jo mere penger får staten inn i bøter og forelegg. Det er ikke mange prosent av de som blir stoppet som ikke setter bilen sin tilbake i "tøff" tilstand. Sånn er det bare. Med andre ord, de som er over snittet intr i bil, og har en bil som i utgangspunktet er i strøken teknisk stand, skal ikke få lov til å kjøre rundt i bilen slik de vil, fordi at visse modifikasjoner tydligvis er livsfarlig.

Off #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye stress i dag, ferdig med siste eksamen, endelig. Nå er det bare å begynne til sjøs igjenn

Ellers fikk jeg bilen kjørt ut av svv, halfdan hentet nøkkler, fikk arrangert skyss med henger og div annet tøv.

029610d6-d676-c439.jpg

029610d6-d77b-d0b7.jpg

Tror jeg blir trendsetter med denne looken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du kjøreforbud, men allikevel beholde skiltene på??

DET hadde ikke BT i Haugesund gjort ;)

Er de strenge der ? Må vise e30 med senk og hjul, når dette skal godkjennes.

Flott bil, håper du kommer deg på treffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BMW E30 325 changed the title to BMW E30 325 - hjemme fra e30meet- vurderes solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...