Tare Jansen Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 Hei.. Har akkurat kjøpt et halvferdig baneprojekt, E30 med M5 motor. Det som gjenstår er skikkelige bremser, og dekk. Samt pussing av rust her og der. Så da lurer jeg på hva som er den, enkle og billige løsningen på bremser fremme? Bak tenkte jeg kun og butte til turbogroove skiver fra ebc, i org. størrelse. Men det blir kanskje litt spinkelt fremme? Hva vet vel jeg!?! Tips, triks, erfaringer og løsninger taes imot med stor takk! MVH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 Jeg kjørte med standard skiver og Yellowstuff klosser i fjor. Det var milevis bedre enn standard hvis du bare skal ha en kvikk fiks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet April 18, 2012 Forfatter Share Skrevet April 18, 2012 Jeg kjørte med standard skiver og Yellowstuff klosser i fjor. Det var milevis bedre enn standard hvis du bare skal ha en kvikk fiks. På bane, eller på vei? Jeg skal kjøre en del trackdays i år, å aner ikke hvordan orginalskivene oppfører seg om de blir skikkelig gode å varme:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 Banekjøring. E30 med S50B30. Funket såpass bra at noen kommenterte at det var rart det holdt. Fadet såklart etter noen runder, men bra bitt så lenge de ikke kokte. Har kjøpt større bremser nå, men som sagt - bra nødløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 Hvor mye penger vil du legge i det? Finnes utallige muligheter. Kan gi rapport på mitt ila sommern:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet April 18, 2012 Forfatter Share Skrevet April 18, 2012 Om det holdet så bra, så bør jeg jo se hva jeg finner før helgen, for da er det trackday. Vil legge så lite som mulig i det, har sett på k-sport kit. til rundt 10k på tilbud (kun fremme). Og løsningen turbogroove fra ebc (slisset og blindboret), med bluestuff klosser til ca 5k fremme og bak. Evt. kjøpe brukt, men det er jo ikke mulig å finne hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 Til helgen ja..... kjørt med yellowstuff rund baut selv. Selger komplett foran nå. Du kan jo starte med det. Klosser og væske burde jo være mulig å oppdrive før lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet April 18, 2012 Forfatter Share Skrevet April 18, 2012 Til helgen ja..... kjørt med yellowstuff rund baut selv.Selger komplett foran nå. Du kan jo starte med det. Klosser og væske burde jo være mulig å oppdrive før lørdag Ja, til helgen rekker jeg nok ikke mer enn å skaffe klosser, eller evt bare "kosekjøre".. Men vil jo uansett etterhvert ha større bremser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 Om du ikke har noen begrensning på minste hjulstørrelse så er det bare handle. Pass på bias og da. Jg er litt usikker på hvordan dette oppfører seg med 330 kitet fra ksport foran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå