TaxDog Skrevet April 19, 2012 Skrevet April 19, 2012 Hei, jeg har nettopp kjøpt meg en BMW 525 sedan 1993 mod. Med bilen fulgte det tåkelys som ikke fungerte. Derfor lurer jeg på hvordan man skal finne ut av hva som er feil, eventuelt om hvor man må sette inn et ekstra relee? Leveres disse bilene med kabling ned til tåkelysene originalt? Fordi lyktene er tilkoblet en kabel som ser originalt ut. Takk for svar!
Alexx942 Skrevet April 19, 2012 Skrevet April 19, 2012 Kan jo sjekke om du har brytar for tåkelys inni bilen, på høgre side av rattet om du ikkje har sjekka. Ellers kan du søke opp el skjema til e34 og finne rett rele og måle der og vidar fram til lyktene, kan og sjekke kva kurs/sikring strømmen går igjenom.
TaxDog Skrevet April 19, 2012 Forfatter Skrevet April 19, 2012 Vet du hvor jeg finner slik et skjema? ;D
Alexx942 Skrevet April 19, 2012 Skrevet April 19, 2012 Google eller søk på forumet her, hugsa ikkje kor eg fant det henne desverre
TaxDog Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Skrevet Mai 15, 2012 Tok et bilde av sikringsboksen. Hvor sitter releet til tåkelysene?
gnilb Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Du har rett bryter hvertfall. I min bil så fungerer bare tåkelysa når jeg har på kjørelys. Hadde et problem der de ikke lyste selv om alt var i orden og da var det gjordinga i selve reflektoren, ved pæra, som hadde irra og måtte pusses ned med pussepapir for å få kontakt Søk opp tåkelysrele på google så kommer det opp bilder av det
TaxDog Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 Er det den mintgrønne boksen på bildet ovenfor?
scoot Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Du har rett bryter hvertfall. I min bil så fungerer bare tåkelysa når jeg har på kjørelys. Hadde et problem der de ikke lyste selv om alt var i orden og da var det gjordinga i selve reflektoren, ved pæra, som hadde irra og måtte pusses ned med pussepapir for å få kontakt Søk opp tåkelysrele på google så kommer det opp bilder av det Dette er fordi du har feil hovedlysbryter. Lysbryteren som styrer park/nærlys finnes i to varianter, en for biler UTEN tåkelys foran og en for biler med tåkelys. Har du ikke bryteren som er beregnet for tåkelys vil de kun fungere med nærlys, har du bryteren som er merket med "mit NSWF" på siden vil tåkelysa fungere med park også! Jeg tipper trådstarter mangler en sikring eller ett relee.
TaxDog Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Skrevet Mai 29, 2012 Ingen som tilfeldigvis vet hvor denne sikringen eller releet skal sitte ut ifra bildet jeg lastet opp?
scoot Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Sikringen er merket som Nebelscheinwerfer, bare å sjekke om du har satt de inn / om de er gått. Releet ser det ut som sitter der, uten at jeg husker hvilken plassering, men du har ingen ledige "ubrukte" steder, så da skal det sitte der. Der jo også ut som om sikring 12 er gåen, den brune ut i fra bildet. Mulig bildet lyger.
TaxDog Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Skrevet Mai 30, 2012 Fant ut hva som var problemet. Det var en kortslutning i den ene pæra som gjorde at den den nye sikringen røk når jeg skrudde på tåkelysa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå