Nils Magnus Skrevet April 21, 2012 Skrevet April 21, 2012 Har et rart problem med bilen. Av og til går sikringen som går til hjernen på bilen, en liten 7.5 amp sikring. Har nå montert en testlampe der som lyser ved feil. Til nå har jeg kunnet ta tenningen noen ganger frem å tilbake for å unngå kortslutningen. Men nå blir ikke feilen borte. Har hatt denne feilen i 1 år snart. Virker også som at feilen er påvirket av temperaturen ute. Lurer litt på hvor denne feilen kan ligge. Tenningslås? Rele? Hjerne? Feilen har ikke vært stabil før, men virker som at den er det nå. Hadde blitt veldig glad hvis noen hadde tips her.
retbergen Skrevet April 21, 2012 Skrevet April 21, 2012 tror jeg ville bytte bryteren i tenningslåsen on den ikke er for j dyr. De er kjent for å skape alle mulige problemer når de er slitt. Det siste du bytter er vel hjernen.
Nils Magnus Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Lot tenningen stå på en stund (ca 5 minutt), da kom den. Har bestilt ny bryter. Den koster ca 900
Odd-M Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Da jeg hadde bilen fikk jeg dette problemet 4-5 ganger. Bytta bare sikringer til denstarta.
Odd-M Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Feilsøk hos BMW gav ingenting og Autoelektro klarte, ironisk nok, ikke koble seg opp på bilens elektronikk.
Nils Magnus Skrevet April 23, 2012 Forfatter Skrevet April 23, 2012 Har feilsøkt dette en del selv og kuttet det ned til noen få ting: Tenningsbryter ( Mest sannsynlig) Startmotor Startrelè Den midlertidlige løsningen er følgende: Sikring med en ledning koblet til en lyspære. Denne pæren vil lyse ved kortslutning. Hvis jeg lar denne stå slik litt med tenning på så fungerer bilen. Billigere enn å bytte sikringer hele tiden. Ellers må jeg si at dette må være den beste bilen jeg har hatt. Har kjørt 30 000 med bilen nå og har kun byttet multireimer og batteri pluss klosser bak.
Nils Magnus Skrevet April 24, 2012 Forfatter Skrevet April 24, 2012 Da er bilen på tur til Østbyen Bil på verksted
Odd-M Skrevet April 24, 2012 Skrevet April 24, 2012 Starteren ble byttet sommeren 2010. Problemet har med andre ord oppstått både før og etter dette. Tviler på at det er selve starteren.
Odd-M Skrevet Mai 24, 2012 Skrevet Mai 24, 2012 Ikke utenkelig ettersom sikring brenner med en gang man vrir om til start. Regner med du har sjekket releboksen for fukt? Det kan være så banalt at det av og til blir litt fuktig, i og med at feil har opptredt periodisk.
Nils Magnus Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Skrevet Mai 24, 2012 Har sett på det ja. Bilen har på ingen måte fukt innvendig. Har ingen sammenheng med fuktighet i været. Siden den fungerer fint en 10 - 15 ganger etter at jeg har kortsluttet starteren for å få start. Så venter på at delen kommer, så får vi se om det er det som er feilen. Koster heldigvis ikke mer enn et par lapper på verksted å få dette fikset
Nils Magnus Skrevet August 1, 2012 Forfatter Skrevet August 1, 2012 Viste seg at det var starter Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nils Magnus Skrevet November 17, 2014 Forfatter Skrevet November 17, 2014 Tilslutt så viste deg seg at det var en lodding inne i selve styreenheten til motoren som var problemet på bilen. Alle loddinger i enheten er gått over og loddet på nytt. Så nå er denne feilen helt borte SweetBMW reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå