Gå til innhold

E46 320dAT 03mod div.ting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det normalt at disse bilene er lav på hekken orginalt? Skifta til sommerdekk i dag (235/35-19) og de subber noe bak.. Er det kanskje bare at fjærene er slitne at dette skjer? Prøvde å søke litt rundt her men fant ingen med dette problemet...

Er bilen i denne annonsen http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33104968 med felga som står på..

Skrudde på felga i dag, og det subber som sagt bak.. Men har også en sinnsyk risting i rattet til tider, (nå skal det sies at jeg bor i Tromsø å veistandard er det ingen som har hørt om her oppe... ) Men virker egentlig ikke som hula ikke er balangsert feil heller da dette kommer i tid å utid... Begynte å lure på om det skulle være noen "senterringer" som skulle være på.. men disse fulgte ikke med, og var heller ikke på vinterfelga.. Var heller ingen merker som tilsa at det hadde stått slike i før..

Takk for Svar :)

Skrevet

Enkleste måte å finne ut det med dekka er å få de avbalansert, og dermed også få dekksjappa til å konstatere om du trenger senterringer eller ikke!

Jeg mistenker at du trenger ringer, da de fleste ettermarkedsfelger er solgt med 74.1mm navdiameter - og din bil har 72.4mm. Kan eventuelt måles med skyvelære.

Vedrørende at den subber så har du jo en senket bil, og hvis du har litt breie felger bak kan det godt hende du må valse buene litt for å kunne kjøre med folk baki uten at den subber. Ut i fra bildene ser det ikke ut som det skal mye til :)

Skrevet

Takk for svar :)

Synes høyden på bilen er fin bake egentlig (bortsett fra at det subber da) men vil ha den ned litt fremme, noe senkesett å anbefale? :)

Skrevet

Kommer ann på ditt bruksområde, de billigste settene duger fint til en bruksbil! TA Technix er for eksempel helt okei til daglig bruk, kompis av meg hadde det på en e46, funka helt okei:-).

Skrevet

Takk for tips, bruker bilen egentlig kun til hverdags. til/fra jobb, vase rundt om kring + en lang tur i ny å ned. Så kan hende at dette settet duger for bruksområdet mitt :)

Fikk forresten ordnet opp i dekk tullet i dag. Dekka var 150g feil på HF, 80g feil VF, å 5g feil på begge bak + senterringer manglet over hele linja.. Var vist snakk om ringer på rundt 2mm som måtte til slik som du sa tidligere :)) Takk for all hjelp så langt :)

Skrevet
Takk for tips, bruker bilen egentlig kun til hverdags. til/fra jobb, vase rundt om kring + en lang tur i ny å ned. Så kan hende at dette settet duger for bruksområdet mitt :)

Fikk forresten ordnet opp i dekk tullet i dag. Dekka var 150g feil på HF, 80g feil VF, å 5g feil på begge bak + senterringer manglet over hele linja.. Var vist snakk om ringer på rundt 2mm som måtte til slik som du sa tidligere :)) Takk for all hjelp så langt :)

Godt å høre, mange som glemmer senterringene på replica-felger. Men kjøpte ikke du bilen fra forhandler? Det er skummelt at de leverer ut felger til bil uten riktig tilbehør [-X

Skrevet

Joda, har vært så mye rart med bilen etter jeg kjøpte den hos Strømmen, så har pr.nå en sak gåene på div ting som ikke var som de skulle...

BTW: Har du noen erfaring med senkeskåler? Tenkte å kanskje prøve dette før eventuelt å handle senkesett. Da det egentlig er kun fremme jeg vil få den ned litt. Bak er høyden perfekt med 19" :)

http://www.partsandretards.no/senkesett/senkeskaler/bmw/supersport-senkeskaler_4

Disse jeg tenkte på, er jo en billig løsning om de senker nok til at den ikke ser baktung ut slik den gjør nå :P

Skrevet
Da har det ristet bra ja :P

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Det kan du trygt si, men synes dette er snodig når forhandler ikke har kvalitetsikret slike ting...

For personer som ikke er så bilinttressert så er det ikke sikkert at de hadde tenkt over dette og kjørt rundt konstant med ristinga å tilslutt tatt den inn på merkeverksted for å bruke 2-4lakser på å finne ut hva som er galt... Jeg slapp unna alt til den nette sum av 600,- for balangsering og senterringer + en kopp kaffe å 1 times fri fra jobb :)))

Skrevet

Legger ut et bilde av bilen fra Lørdag 21/04-2012 da sommerhjula kom på :))

Er litt vanskelig å se, men høyden bak synes jeg er perfekt, men foran er den for høy!

Inspill til diverse forbedringer osv taes med stor takk :))

IMAG1209.jpg

Skrevet

h&r fjøre senka den litt meir på berre å byta det. eg kjøpte vel 20mm til m3`n å vart stor forskjell fra m-sport orginalt. fin farge på bilen din:)

Skrevet
h&r fjøre senka den litt meir på berre å byta det. eg kjøpte vel 20mm til m3`n å vart stor forskjell fra m-sport orginalt. fin farge på bilen din:)

Jeg vet de senker mer, men så på senkeskåler som en billig løsning istedet for å handle fjære til 3-4 lapper!

Takk for det :) Er meget fornøyd med fargen selv :) Synes det er litt mere liv i den gråfargen der enn en helt basic sølvfarge!

• 1 month later...
Skrevet

Hei!

Har merket at bilen har brukt en god del kjøleveske i det siste, men ser ikke noe antydning til hvitt puss i olja eller noe slikt, kan det være at dne lekker i manifoilen og ut i eksosen? Hvordan får jeg sjekket dette uten å måtte koste på meg i dyredommer i timer på verksted? Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...