Markus E30 Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Hei! Bilen min har stått nå i 4 måneder uten at jeg finner ut hva som er problemet så håpet på noen tips her Saken er den at jeg var borte på ferie i 2 uker, kom hjem å vrei om nøkkel og ingenting skjedde. Tom for strøm. Bytta batteri men den bare kjina. Fylte på bensin, men fortsatt ingenting. Så har sjekket endel ting - Ingen gnist på pluggene - Null bensin på railen - Pumpa går når jeg setter strøm på den - Nye plugger er det da jeg byttet disse samme dag jeg satte den fra meg - Nytt styrerele - Ohm'a sensorene på kassa, 905 og 940 ohm - Sjekke spenninga på coilen, den er god - Prøvd en annen coil - Ny ledning fra coil og til fordeler - Åpna fordeleren å sett, ikke no urovekkende - Prøvd en ny hjerne med samme delenr Det jeg kommer på i farten og ingen av delene har gitt no positivt resultat.. Håper noen kan hjelpe meg og komme med gode forslag Mvh Markus Jonassen
diohrvik Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Ser du har prøvd mye, jeg har ikke noe godt forslag, men ville gått over alle kontakter å sett etter erosjon/korrosjon og spraya lott elektrospray og "mova" dem litt. Atpåtil sjekk alle sikringer og reeler;) lykke til!
Markus E30 Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Ja, får prøve det Begynner å gå tom for ideer så.. Fins det no enkel måte å sjekke om et rele funker? Pumperele kan jo ha gått.
skrokkis Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 knakk litt på releene dinne, de kan ha satt seg.
hypah Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Relé til hjernen? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Markus E30 Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 knakk litt på releene dinne, de kan ha satt seg. Får prøve det noen fler enn de 2 i motorrommet? Relé til hjernen?Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Hvor sitter det?
skrokkis Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 det er en av de to som sitter i motorrommet du kan ta ett annet relle fra sikringsboksen som har tilsvarende poler/stikk som det til bensinpumpa de, for å se om det er det. Rele til hjernen er det andre som sitter i den boksen.
Markus E30 Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Okey Det andre som sitter der, det hvite, er byttet.
skrokkis Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 om jeg ikke husker helt feil, så er det som sitter nærmest coupeen av de to, det som går på tenninga som vidre sender strøm til hjernen, så kommer det da strøm fra hjernen din inn til bensinpumpe relet som sender strøm til pumpa, er ikke sikker men mener det er slik
Markus E30 Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Tok det releet som står i sikringsboksen lengst mot fronten å satte i der bensinpumpereleet står. Ingen endring gitt Står to vedsiden av hverandre nærmest coupeen
skrokkis Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 mente det rellet av de to i boksen for seg selv da jeg skrev mot coupen
torko Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 hei prøv å byttt føleren selv om det virket greit med ohmingen. har hatt det samme problemet før da min ikke ville gi gnist eller bensin... hadde gjennomgang, men siden den ikke fikk riktig signaler så ville det aldri skje noe... så fort jeg byttet denne fyrte den... bare et tips.. koster vel ikke all verden heller...?
Markus E30 Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 mente det rellet av de to i boksen for seg selv da jeg skrev mot coupen Åja hei prøv å byttt føleren selv om det virket greit med ohmingen. har hatt det samme problemet før da min ikke ville gi gnist eller bensin... hadde gjennomgang, men siden den ikke fikk riktig signaler så ville det aldri skje noe... så fort jeg byttet denne fyrte den... bare et tips.. koster vel ikke all verden heller...? Kjøpte noen nye, brukte vel og merke, men funka ikke da heller gitt Kan jo prøve det ^^
Markus E30 Skrevet April 24, 2012 Forfatter Skrevet April 24, 2012 Fikk spm om jeg hadde alarm, og jammen kom jeg ikke på at jeg hadde det kan det være en tyverisikring av no slag som tar strømmen til hjernen? Noen som veit? Legger ved et bilde Står en ledning inn ved hvert nr når lokket er på Tror faktisk det sto 2 ledninger inn ved nr 2
hypah Skrevet April 24, 2012 Skrevet April 24, 2012 Kanskje sjekke den det står startsperre på alarmen jeg hadde tok bare strømmen til startern... Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå