Gå til innhold

Sensor Circuit Malfunction, film av motorlyd (Problem løst)

Anbefalte innlegg

Skrevet

P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)

P0131 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1)

P0132 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)

Får opp disse tre nr 130, 131, 132

Skrevet

Årsaken er sannsynligvis lambda sensoren din som er defekt og gir feil spenning (po130) Da får du også utslag i po131 og po132.

Sjekk også om det kan være lekkasje ved luftinntak/manifold..etc om den drar falsk luft.

Skrevet

Men vil ikke bilen gå som normalt om man kobler ut begge lamdaene?

Vet ikke om den bruker mer bensin! i følge måleren ikke.

Dette skjedde i går, bilen stod på tomgang ca 5 min, når jeg skulle kjøre videre fusket den og den gikk veldig dårlig. LME lampa begynte å lyse og Asc lampen begynte å lyse. Cruisecontrol kan ikke settes på nå. Trykker du gasspedalen i bånn skjer det svært lite men du klarer å komme opp til rundt 2000rpm om man trykker gradvis på gassen.

Legger ved en film der den først står på tomgang, så gir jeg godt over halv gass, da står den å vipper rundt 2000rpm

Litt usikker på hvordan jeg skal sjekke om den drar falsk luft. Startgass å sprute rundt innsug :?:

Skrevet

Mikale-B her på forumet var så vennelig å ta seg tid til en diagnose på bilen, som ga feil på, Idle Control Valve å det viste seg at faktisk å vøre dårlig kontakt, så fikk trykkrt kontakten inn LME lapa ble borte og asc lampa sluttet å lyse samt at cruisecontrol kunne aktiveres. og til slutt motoren gikk dom den skulle.

Stor takk til Mikael-B som gjorde at jeg slapp å begynne å feilsøke i en helt annen rettning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...