Magnisx Skrevet April 22, 2012 Share Skrevet April 22, 2012 Hei. Førstegangsbil nærmer seg og har så smått begynt og sett på noe. Kom da over denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34273305 Eneste spørsmålet er, hva tror dere? Kan ikke så mye om bil, så spør derfor her På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet April 22, 2012 Share Skrevet April 22, 2012 Personlig syns jeg ikke denne er verdt ei krone over 20 000kr. Den har gått nesten 300, den har ikke noe utstyr ( ikke el. vindu, ikke takluke osv ) Men en E34 er absolutt ikke en dum førstebil, og med 2.5l motoren er den ganske så morsom og. Du må beregne litt skruing, den har gått langt ( som alle andre ). Men hvis den ikke er rustet i filler, og den virker tight og fin er det et bra valg. Sjekk ting nøye: - RUST! Se nøye etter rust, litt overflate er det alltid, men er den rustet i filler blir det fort mye jobb. - Sjekk forstilling/Bakstilling, ved prøvekjøring sørg for å komme opp i 100-110km/t da E34 ofte sliter med vibrasjoner i den hastigheten samt vibrasjon ved bremsing. Sjekk også etter slark i styringa, når de har gått såpass langt pleier ofte styresnekken og bli litt slapp i fisken, noe som resulterer i at den vil bli litt slapp i styringa. - Lekker motoren olje? Tikker den? Fjusker den? Du skjønner tegninga... - Funker alt? Varmeapparat har en tendens til å henge seg opp på varmt etter vinteren ( åpne/lukke-ventilen henger seg fast ). Ellers er det bare å kjøre på, fine og enkle biler og skru på. Relativt billige deler og god deletilgang her på bimmers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnisx Skrevet April 22, 2012 Forfatter Share Skrevet April 22, 2012 Personlig syns jeg ikke denne er verdt ei krone over 20 000kr. Den har gått nesten 300, den har ikke noe utstyr ( ikke el. vindu, ikke takluke osv ) Men en E34 er absolutt ikke en dum førstebil, og med 2.5l motoren er den ganske så morsom og. Du må beregne litt skruing, den har gått langt ( som alle andre ). Men hvis den ikke er rustet i filler, og den virker tight og fin er det et bra valg.Sjekk ting nøye: - RUST! Se nøye etter rust, litt overflate er det alltid, men er den rustet i filler blir det fort mye jobb. - Sjekk forstilling/Bakstilling, ved prøvekjøring sørg for å komme opp i 100-110km/t da E34 ofte sliter med vibrasjoner i den hastigheten samt vibrasjon ved bremsing. Sjekk også etter slark i styringa, når de har gått såpass langt pleier ofte styresnekken og bli litt slapp i fisken, noe som resulterer i at den vil bli litt slapp i styringa. - Lekker motoren olje? Tikker den? Fjusker den? Du skjønner tegninga... - Funker alt? Varmeapparat har en tendens til å henge seg opp på varmt etter vinteren ( åpne/lukke-ventilen henger seg fast ). Ellers er det bare å kjøre på, fine og enkle biler og skru på. Relativt billige deler og god deletilgang her på bimmers. Takk for tips! Skal ta det med meg videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå