Gå til innhold

BMW 5-serie 525i 1990, 270 000 km?


Magnisx
 Share

Anbefalte innlegg

Personlig syns jeg ikke denne er verdt ei krone over 20 000kr. Den har gått nesten 300, den har ikke noe utstyr ( ikke el. vindu, ikke takluke osv ) Men en E34 er absolutt ikke en dum førstebil, og med 2.5l motoren er den ganske så morsom og. Du må beregne litt skruing, den har gått langt ( som alle andre ). Men hvis den ikke er rustet i filler, og den virker tight og fin er det et bra valg.

Sjekk ting nøye:

- RUST! Se nøye etter rust, litt overflate er det alltid, men er den rustet i filler blir det fort mye jobb.

- Sjekk forstilling/Bakstilling, ved prøvekjøring sørg for å komme opp i 100-110km/t da E34 ofte sliter med vibrasjoner i den hastigheten samt vibrasjon ved bremsing. Sjekk også etter slark i styringa, når de har gått såpass langt pleier ofte styresnekken og bli litt slapp i fisken, noe som resulterer i at den vil bli litt slapp i styringa.

- Lekker motoren olje? Tikker den? Fjusker den? Du skjønner tegninga...

- Funker alt? Varmeapparat har en tendens til å henge seg opp på varmt etter vinteren ( åpne/lukke-ventilen henger seg fast ).

Ellers er det bare å kjøre på, fine og enkle biler og skru på. Relativt billige deler og god deletilgang her på bimmers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg ikke denne er verdt ei krone over 20 000kr. Den har gått nesten 300, den har ikke noe utstyr ( ikke el. vindu, ikke takluke osv ) Men en E34 er absolutt ikke en dum førstebil, og med 2.5l motoren er den ganske så morsom og. Du må beregne litt skruing, den har gått langt ( som alle andre ). Men hvis den ikke er rustet i filler, og den virker tight og fin er det et bra valg.

Sjekk ting nøye:

- RUST! Se nøye etter rust, litt overflate er det alltid, men er den rustet i filler blir det fort mye jobb.

- Sjekk forstilling/Bakstilling, ved prøvekjøring sørg for å komme opp i 100-110km/t da E34 ofte sliter med vibrasjoner i den hastigheten samt vibrasjon ved bremsing. Sjekk også etter slark i styringa, når de har gått såpass langt pleier ofte styresnekken og bli litt slapp i fisken, noe som resulterer i at den vil bli litt slapp i styringa.

- Lekker motoren olje? Tikker den? Fjusker den? Du skjønner tegninga...

- Funker alt? Varmeapparat har en tendens til å henge seg opp på varmt etter vinteren ( åpne/lukke-ventilen henger seg fast ).

Ellers er det bare å kjøre på, fine og enkle biler og skru på. Relativt billige deler og god deletilgang her på bimmers.

Takk for tips! Skal ta det med meg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...