rindegut Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Hei, noen her inne som har bytta o-ringer og de rattle repair ringene? må vanosene times ved montering igjen? går det evt and og bare sette merker der de har stått?
Lars89 Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Her er diy for o-ringer og rattle-kit Trenger ikke time noe som helst på dobbelvanos. Gjorde denne jobben nettopp selv
gullsakar Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Her er diy foro-ringer og rattle-kitTrenger ikke time noe som helst på dobbelvanos. Gjorde denne jobben nettopp selv:wink: ble det no forskjell på motoren etter bytte?? da tenker jeg ikke placeboeffekt...
nimitz Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Byttet vanostettninger på min i sommer. Det var en del jobb og merket ingen forskjell etterpå. Hadde også problem med å få det tett rundt toppdekslet etterpå:// Hvist du ikke har behov for og skifte disse ringene så ikke gjør det.
Loco Skrevet April 24, 2012 Skrevet April 24, 2012 Byttet vanostettninger på min i sommer. Det var en del jobb og merket ingen forskjell etterpå. Hadde også problem med å få det tett rundt toppdekslet etterpå:// Hvist du ikke har behov for og skifte disse ringene så ikke gjør det. Ok. Nå ble jeg nysgjerrig. Har ringene klare og har tenkt å ta jobben i sommer. Jeg har det problemet at turtallet svinger en del på tomgang og lavt turtall når den er kald. Er det noe du hadde problemer med før bytte av ringene eller byttet du for en annen grunn ?
Mikael-B Skrevet April 24, 2012 Skrevet April 24, 2012 Byttet vanostettninger på min i sommer. Det var en del jobb og merket ingen forskjell etterpå. Hadde også problem med å få det tett rundt toppdekslet etterpå:// Hvist du ikke har behov for og skifte disse ringene så ikke gjør det. Det er vel heller slik at har man ikke over gjennokmsnittlig evne til å skru, burde man holde seg borte fra vanos overhaling. Man skal selvsalgt bytte toppdekselpakning og vanospakning når man holder på her, sammen med litt pakningssement i sprekkene. Har overhalt vanoser på M52 og M54, og har aldri hatt problemer med lekkasjer etterpå. På ene M52 motoren var ytre teflonring så sprø og hard at den smuldra opp så fort jeg tok ut stempelet..
rindegut Skrevet April 24, 2012 Forfatter Skrevet April 24, 2012 har hørt flere som har hatt merkbar effekt av å bytte desse ringene og bilen min er gått 267000 så tror det er på tide. jeg har skrudd bil siden jeg kunne og gå omtrent så jeg skal nok ha evne til og få fiksa dette var bare om det måtte times jeg var litt usikker på, hvor lang tid bør jeg regne på denne overhalingen?
Lars89 Skrevet April 24, 2012 Skrevet April 24, 2012 Her er diy foro-ringer og rattle-kitTrenger ikke time noe som helst på dobbelvanos. Gjorde denne jobben nettopp selv:wink: ble det no forskjell på motoren etter bytte?? da tenker jeg ikke placeboeffekt... Ble mer stabil på tomgang. Kan ikke si at den ble så veldig mye sprekere, men har bare kjørt et par hundre km. Rindegutt: beregn ca 4 timer
nimitz Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Byttet vanostettninger på min i sommer. Det var en del jobb og merket ingen forskjell etterpå. Hadde også problem med å få det tett rundt toppdekslet etterpå:// Hvist du ikke har behov for og skifte disse ringene så ikke gjør det. Det er vel heller slik at har man ikke over gjennokmsnittlig evne til å skru, burde man holde seg borte fra vanos overhaling. Man skal selvsalgt bytte toppdekselpakning og vanospakning når man holder på her, sammen med litt pakningssement i sprekkene. Har overhalt vanoser på M52 og M54, og har aldri hatt problemer med lekkasjer etterpå. På ene M52 motoren var ytre teflonring så sprø og hard at den smuldra opp så fort jeg tok ut stempelet.. Nå bør kanskje enkelte være litt mer tilbakeholden før de setter seg til dommer over andre. Som jeg sa tidligere så merket jeg INGEN forskjell etter vanostettnings bytte. Når det gjelder toppdeksel pakning så ble self den byttet etter foreskriftene. Fikk likavel en liten olje lekasje i bakkant av motor. Måtte bytte denne på nytt, og da ble det tett. Er ikke noe bilmekaniker men tror jeg har rimelig god erfaring med skruving på div bilmerker opp gjennom årene.
Azeton Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 I bakkant skal du være ganske nøye med å få de rundingene neddi hakket ordntli. Sjekket du der?
rindegut Skrevet April 30, 2012 Forfatter Skrevet April 30, 2012 nå har jeg bytta ringene og stålringene i vanosene og på bilen min ble de merkbar forskjell, testa bilen opp et par bakker før jeg bytta dem merket meg et punkt opp bakken og hadde 90 og 4 gir og flata fjøla, farten var fortsatt 90 når jeg kom opp bakken, etter at jeg bytta hadde jeg nesten 110 på samme strekninga, testa og 3 giren i en annen bakke fra 90 og hadde 130 når jeg var på toppen, ette byttet klarte jeg 145 så jeg er meget fornøyd hvis noen skal gjøre dette anbefaler jeg og følge denne linken http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm , jeg fikk litt ekstra arbeid da jeg ikke viste at skruene som holder vanosene fast i drevet på kammene er lings gjenget :/
Kai-P. Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 Man kan også få kjøpt komplette, overhalte vanoser her. Selvfølgelig dyrere enn å bare kjøpe o-ringene og bytte dem selv, men til gjengjeld mye enklere.
rindegut Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Skrevet Mai 2, 2012 når vanosen først er av så tar de 15 min og bytte o-ringene og den stålringen og klarer folk og bytte vanosen klarer de og bytte ringene
Bliza Skrevet Mai 2, 2012 Skrevet Mai 2, 2012 denne synes jeg er ganske enkel og grei viewtopic.php?f=11&t=166798&hilit=sweetbmw+vanos
rindegut Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 er greit og bruke den beisan linken som jeg la ut, der er bilder fra hele prosessen samt alle momentene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå