Gå til innhold

Mest fornuftig motorvalg E34 pris/hk


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har prøvd å søke litt rundt, men er ikke helt lett å få skikkelig svar på alt.

Jeg driver å lukter på motorbytte i 525i'en min, da jeg har lyst på litt mer futt før vi legger ut på tur nedover i Europa i sommer.

Bilen går jo helt ok nå, men hadde ikke gjort noe med 50hk ekstra.

Så jeg lurer på hva er billigst, hva som er lettest å få godkjent.

Hadde jo vært noe med S38b38, men de motorene koster jo fort 30k+

Andre alternativet er M30b35.

Siste alternativ er et "billig og hurtig" turbo-kit til b25'en jeg har nå. Men vet jo at det ikke alltid er så lett å få godkjent turbo for tiden.

Evt vis noen andre har gode forslag til mest mulig "bang for bucks" så er det bare å hyle ut!

Håper noen har noen gode innspill, da jeg står litt fast ang hva jeg skal velge!

Mvh Julian

Skrevet

Takk for svar, men er det virkelig verdt det mtp at det ikke er mer enn 19hk?

Bensinforbruk er ikke viktig i denne sammenhengen, da dette blir sommer/kose-bil uansett ;)

Skrevet

Et annet pluss med M50B25 er du slipper å tenke mer på regelmessig skift av registerreim. M30B35 er en eldre konstruksjon og det merkes både på drivstoffsøkonomi og effektivitet. Alternativt går det jo an å vurdere M60B40.

Skrevet

Hva ligger M60 på i pris da? Håper å slippe unna med 10k +/-

Bytte blir såklart gjort selv :)

Det jeg tenker er at oppover fjellveier osv, og over alpene så vil m20en kanskje slite en del, mtp at vi sikkert drar med litt vekt i bagasjen osv.

Kun to i bilen dog.

Kanskje vurdere vektredusering? :lol:

Skrevet
Et annet pluss med M50B25 er du slipper å tenke mer på regelmessig skift av registerreim. M30B35 er en eldre konstruksjon og det merkes både på drivstoffsøkonomi og effektivitet. Alternativt går det jo an å vurdere M60B40.

Blir vel gjerne en del mer arbeid å bygge om til v8?

Annen fordel med m50 er stort utvalg innen kompressor og turbokit:)

Skrevet

Klart det blir mye arbeid.. Mener fremdeles at M50B25 er det mest harmoniske valget. Selv om det bare skiller +-20 hk på papiret er M50 et stort løft fra M20. For litt ekstra bunndrag kan man velge en motor med vanos.

Skrevet

Ser ifølge carfolio at 525m20 bruker 9,5 til 100, 525m50 bruker 8.5 og 535m30 bruker 7.4.

Da blir det bare å se hvilken motor jeg får tak i enklest og billigst! :D Satser på M50 da pga nyere konstruksjon og registerkjede :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...