Gå til innhold

M20 Turbo spm ang ekst WG og justerbar BTR :)


Dhamree
 Share

Anbefalte innlegg

WG:

På min eksterne wastegate er der 2 nippler, skal den på toppen av wg kobles vacuum på eller den nederste ? Og hva skal jeg gjøre med den andre i så tilfelle ? : )

BTR:

Jeg har montert en justerbar btr fremme ved den orginale, skal jeg koble vacuum på org BTR'en som er på fuelrailen eller bare på den justerbare? Eller eventuelt begge 2.?

Håper på raske svar! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toppen av wastegate = vakuum.

den justerbare btren husker jeg ikke hvordan jeg kobla på mitt turbo oppsett. så der er jeg blank,.

Okej så det er den øverste jeg skal koble vacuum på, trodde det var den nederste så der redda du meg, hehe : ) men skal den nederste bare stå åpen da eller :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WG:

Kommer helt an på hvilket oppsett du skal kjøre. Tar du vakuum fra turbo og rett inn på nippel på siden/nederst, så kjører du det trykket wg fjæra gir. Det optimale vil likevel være å koble på en boostcontroller, og da skal du også kjøre vakuum fra turbo på øverste nippel. Som regel står det greit forklart i manualen til boostcontrolleren hvordan det skal kobles. Men med en helt standard manuell boostcontroller, så kobler mange inn et T-stykke og drar slangen via controlleren og inn i den øverste nippelen. Da regulerer du trykket på oversiden av fjæra som hjelper på å holde den lukket for høyere trykk.

BTR:

Jeg har koblet av vakuum på min originale og fjernet innmaten. Dette gjør at jeg kan justere under 3 bar grunntrykk dersom det skulle bli nødvendig. Kjører du den i serie med den originale så kan du kun justere trykket opp over grunntrykket fra org, altså 3bar. Den progressive må ha vakuum uansett fordi da. Koblet du denne før eller etter org BTR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så er det ikke vakuum det er snakk om her, men trykk! Vakuum er noe man har i innsuget når spjeldet et stengt..

En wg er trykkstyrt.

Hvis man tar slange fra kompressorhuset på turboen og direkte til undersida på wg så har man det mest stabile oppsettet. Man trenger heller ikke bruke nippelen på øversiden for å får til ladetrykkstyring, man kan gjøre dette enkelt ved å sette en ventil på slangen som går på undersida.

Man kan også som Brian skiver, kjøre innpå litt mottrykk på øversida i tillegg for å oke ladetrykket. Da trengs en ventil for å regulerere hvor mye man slipper innpå der.

Man kan også kjøre elektronisk ladetrykkstyring enten separat eller styrt av datasprut, som kjører motrykk på begge sider og regulerer på begge sider...

Btr er vakuum og trykkstyrt og skal ha slange fra innsuget.

EDIT: Anbefaler alle som er interessert i overlading å lese denne her, står på svensk og forklarer jævlig mye om basic overlading om funksjon på komponenter:

http://www.supramk3.com/turbo.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så er det ikke vakuum det er snakk om her, men trykk! Vakuum er noe man har i innsuget når spjeldet et stengt..

En wg er trykkstyrt.

Hvis man tar slange fra kompressorhuset på turboen og direkte til undersida på wg så har man det mest stabile oppsettet. Man trenger heller ikke bruke nippelen på øversiden for å får til ladetrykkstyring, man kan gjøre dette enkelt ved å sette en ventil på slangen som går på undersida.

Man kan også som Brian skiver, kjøre innpå litt mottrykk på øversida i tillegg for å oke ladetrykket. Da trengs en ventil for å regulerere hvor mye man slipper innpå der.

Man kan også kjøre elektronisk ladetrykkstyring enten separat eller styrt av datasprut, som kjører motrykk på begge sider og regulerer på begge sider...

Btr er vakuum og trykkstyrt og skal ha slange fra innsuget.

EDIT: Anbefaler alle som er interessert i overlading å lese denne her, står på svensk og forklarer jævlig mye om basic overlading om funksjon på komponenter:

http://www.supramk3.com/turbo.pdf

så jeg skal bare koble opp ifra den nippeln som er på turboen på den nederste på WGen, hva skal jeg da gjøre me den øverste bare blende den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...