bjorneoen Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Hei! Har orginal BMW Business CD spilleren og har lenge hatt lyst på bass så jeg kjøpte meg en slik LOC. Line Out Converter som gjør om høytaller signal til vanlig signaler til forsterkeren. Har prøvd å koble converteren både i stereo og mono, men det rumler veldig.. I det jeg skrur på spilleren så skrur forsterkeren seg på og da begynner med en gang bassen og rumle.. Selv om det ikke er noe musikk som spiller Hvis jeg gasser så endrer rumlingen seg litt men rumler ikke noe mindre da. Når jeg spiller musikk går det greit fordi da er det jo bass uansett, men man hører at bassen går hele tiden og at det ikke er noe pauser i det hele tatt.. Har Koblet + ledningen fra forsterkeren til batteriet baki og - ledningen til samme jordingspunkt som batteriet baki er jordet i! Og har koblet meg inn på høytaler ledningene på begge sider baki og strekt ledninger til konverteren som gjør om signalene. Det smeller også ganske høyt i bassen i det den blir koblet til eller i det bilen starten.. Har koblet anlegg før og har aldri hatt et slikt problem. Signalkablene sitter ordentlig i og har også prøvd med 3 forskjellige konvertere uten hell. Prøvde nettopp med signal kabler av bedre kvalitet enn biltema men like mye rumling fortsatt Trenger hjelp, vil så sårt ha litt bass i bilen så takker for all hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Rumler det når du tar ut signalkablene av forsterkeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Nei da rumler det ikke.. Men da spiller det jo heller ingen lyd da Snakket med noen på spaceworld og torshovog de mente enten signallednigene eller dårlig jording.. Jordinga er jorda i akkurat samme punkt som bmw har brukt fra batteriet så tror ikke det er noe problem, men kan jo alltids prøve et annet sted.. Signalledningene bytta jeg i går å prøve noen 1 meters kabel av bra merke og det rumlet fortsatt Mye rumling og smeller når de kobles til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Dårlig jording betyr ikkje at det er eit dårligt jordingspunkt. Det betyr at det er dårlig kontakt imellom ledningen og karosseriet. Er som oftest slurv ifra den som monterer. (eg seier ikkje at det er feil hjå deg) Kan du måle spenningen på forsterkeren for å sjekke om den får det den skal ha? (ha begge pinnene på forsterkeren) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Nei da rumler det ikke.. Men da spiller det jo heller ingen lyd da Nææ.. sier du det! Ville bare sjekke om forsterkeren din var ok. Om du går helt i teorien så er det ikke anbefalt å bruke samme jord som batteri. Grunnen er at da får forsterkeren din bedre jord enn "spiller" og spilleren vil da ta jord gjennom signalkablene som er av kobber og ikke dårlig stål chassi. Dermed får du "snikstrøm" i signalkablen som igjen er støy. Men siden du bruker converter tviler jeg på at det er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet April 25, 2012 Forfatter Share Skrevet April 25, 2012 Dårlig jording betyr ikkje at det er eit dårligt jordingspunkt. Det betyr at det er dårlig kontakt imellom ledningen og karosseriet. Er som oftest slurv ifra den som monterer. (eg seier ikkje at det er feil hjå deg)Kan du måle spenningen på forsterkeren for å sjekke om den får det den skal ha? (ha begge pinnene på forsterkeren) Skal prøve å måle i morgen! Nei da rumler det ikke.. Men da spiller det jo heller ingen lyd da Nææ.. sier du det! Ville bare sjekke om forsterkeren din var ok. Om du går helt i teorien så er det ikke anbefalt å bruke samme jord som batteri. Grunnen er at da får forsterkeren din bedre jord enn "spiller" og spilleren vil da ta jord gjennom signalkablene som er av kobber og ikke dårlig stål chassi. Dermed får du "snikstrøm" i signalkablen som igjen er støy. Men siden du bruker converter tviler jeg på at det er problemet. Åja, kan prøve å bytte jordingspunkt å håpe på det beste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet April 27, 2012 Forfatter Share Skrevet April 27, 2012 Okei nå har jeg fått til bassen endelig!!! Jeg fikk tilsendt en ny konverter fra bilradiospesialisten siden de sendte feil første gangen.. Denne er en fire kanals konverter men jeg bruker bare to av dem. Den generer også ett remote signal som et kjempekjekt, så slipper jeg å legge en ledning fram til spilleren Vet ikke om det var konverteren eller jordingspunktet, men flyttet hvertfall jordingspunktet også så nå er det også bra. Det er ingen rumling i bassen lenger nå og den spiller som den skal!! MEN..... Nå har jeg bassboost på spilleren på max.. Jeg har brokobla bassen på kanal 3/4 på forsterkeren og gain på max, samt gain på konverteren på max... og det er fortsatt litt LITE bass Selvfølgelig blir det mer bass jo høyere jeg har det og den spiller helt greit og bassen er egentlig ganske passe, men skulle ønske jeg kunne hatt litt mer bass! Men alt står jo på max så eneste jeg kan gjøre er å få mindre bass :/ Fins det noe form for gain booster eller noen som helst måte for å forsterke bass signalet eller noe sånt?? Sånn at jeg får litt mere trukk Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 Bruker du konverteren på bakhøgtalerene? Da kan du skru opp volumet på disse høgtalerene for å få meir bass. Kva slags innstillinger har du på forsterkeren? Det finnes signalforsterkere å få kjøpt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet April 27, 2012 Forfatter Share Skrevet April 27, 2012 Har konverteren på bakhøytallerne ja. Men hvis jeg skrur opp bak så vil det jo bli mindre diskant forann da.. Jeg vil jo ha samme diskanten og samme forholdet for det syns jeg er bra nå, men bare mere bass Og orginalhøytallerne er vel heller ikke kjempe glad i så mye bass så om jeg setter meste parten av lyden til å komme fra "rear" så blir det vel hardt for dem? Har på ca 80hz og max på gain på forsterkeren Finnes det? Send gjerne link?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 Eg fann ein. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... tid=78&id= Var vel mest vanligt før pga at spilleren ikkje hadde so stort signal på linjeutgangene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet April 27, 2012 Forfatter Share Skrevet April 27, 2012 Okei Men må da finnes noe billigere enn det? 1200kr :S nei da får bassen bare være sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 Har koblet med lav/høy konverter i 4stk e90 og 4-5stk e60. Ikke hatt noe bromme problem der. Så tror ikke du trenger noe mere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet April 28, 2012 Forfatter Share Skrevet April 28, 2012 som sagt i posten over så har jeg ikke bromme problem lenger... men jeg sliter med å få nok bass, med alt på max så spiller bare bassen helt greit, har liksom ingen mulighet til å skru den opp, noen forslag?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå