jojr Skrevet April 24, 2012 Skrevet April 24, 2012 Har skrudd bilen fra hverandre inni og tatt ut det bakerste teppe. der var det mye vann. fremme er det også vann, Bak har det kommet fra dårlig lim i den plastikken rundt innerdøren. forran var dreneringene fra innsugsboksene til varmeapparatet der hvor filterene ligger, alt var tett. Både den lille dreneringen og den som går ut i framskjermen. Tok som sagt ut alle seter og et dørtrekk. kjørte inn i en vaskemaskin, å det var utrolige mengder vann som skal renne gjennom inni døren, både fra vindu og dørhåndtak. Men sliter stygt med å få tørket det fremre teppet
Alpejohn Skrevet April 24, 2012 Skrevet April 24, 2012 Kan jeg spørre om det var mye styr og få ut bakerste del av teppet? Har hatt innløp av vann der selv, på begge sider, men er fikset nå da, og teppet kjennes tørt ut, men tror nok der finst litt vann enda.. Får du hele dette teppet i maskina da? Det er jo veldig stort og stivt vel?
jojr Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Kan jeg spørre om det var mye styr og få ut bakerste del av teppet?Har hatt innløp av vann der selv, på begge sider, men er fikset nå da, og teppet kjennes tørt ut, men tror nok der finst litt vann enda.. Får du hele dette teppet i maskina da? Det er jo veldig stort og stivt vel? Det er litt styr, du må ut med hele midtkonsollen, baksetet og begge setene framme. Men det er lurt å gjøre det, for den skumgummien under teppe slipper ikke vannet så lett. Så bakre teppe har jeg tatt ut og hengt til tørk, så har jeg løsnet teppe fremme så godt som mulig tatt ut (skummgummi under teppe) og satt inn en vifteovn, om vifteovn er å anbefale kommer jeg tilbake til, bilen har ikke brent opp enda i alle fall.
Alpejohn Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Kan jeg spørre om det var mye styr og få ut bakerste del av teppet?Har hatt innløp av vann der selv, på begge sider, men er fikset nå da, og teppet kjennes tørt ut, men tror nok der finst litt vann enda.. Får du hele dette teppet i maskina da? Det er jo veldig stort og stivt vel? Det er litt styr, du må ut med hele midtkonsollen, baksetet og begge setene framme. Men det er lurt å gjøre det, for den skumgummien under teppe slipper ikke vannet så lett. Så bakre teppe har jeg tatt ut og hengt til tørk, så har jeg løsnet teppe fremme så godt som mulig tatt ut (skummgummi under teppe) og satt inn en vifteovn, om vifteovn er å anbefale kommer jeg tilbake til, bilen har ikke brent opp enda i alle fall. Gamlingen har også brukt vifte, på teppet bak... Ble ganske tørt da, men ligger nok litt fukt igjen likavel.. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
jojr Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Ja du må ta ut teppet bak, å henge det til tørk så må du løsne teppe forran rundt sidene å sette en stang eller lignende, slik at man får godt med luft inn under teppet. stolene må ut. Jeg trodde også at om du hadde lekasje i døren bak ville det ikke renne forover men det er nok av løp slik at det renner over alt
jojr Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Nå har bilen stått med med vifteoven i cupeen ca 14 timer så nå virker det som teppe er tørt under, og lekasjer er fikset ser det ut til, det som blir spennende nå er å få satt dette sammen igjen, mye skruer å finurlige løsninger inni en bil som dette gitt. Akurat nå savner jeg min første bil, Autobianchi A112 som totalt hadde omtrent like mange skruer som det ene hjulet på BMW`en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå