Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min 328i har sunket ca. 3-5cm bak over det siste halve året. Var på verksted sist uke for å sjekke om noe var galt, men de fant ingenting og hadde ikke noe svar på hva som kan være årsaken.

Noen som har en ide om hva dette kan skyldes? Merker ikke noe spesielt når jeg kjører, men det ser ikke veldig pent ut når den ligger så lavt bak kontra fremme.

Skrevet

kjent problem på e36 det, bakfjører knekker og bilen senkes "automatisk" :)

Skjedde på min tidligere i år, sist sommer kunne man se hele dekket i hjulbuen når man stod oppreist. For noen uker siden kunne man kanskje se deler av dekksiden, resten av dekket var oppi hjulbuen.

Når jeg jekket opp for å skifte dempere fant jeg rester etter 2-3 knekk på hver side, de lå i demperskålen :)

Ikke har jeg kjørt fort over fartsdumper, og heller ikke agressiv kjøreatferd...

mysterium =P~

Skrevet

Men var som sagt på verksted sist uke. Der så dem jo spesielt på fjærene, og dem var helt fine. Skiftet i 2006.

Så det må jo være noe annet?

Skrevet

Si ikke det, har selv fått EU-godkjent to biler som i etterkant har vist seg å ha hatt ei knekt fjær eller to. Det er ikke så godt å se før man har løsnet fjæra.

Skrevet

Metallet i fjærene endrer seg over tid også. Det påvirkes av ytre faktorer samt bruk. Spennet i fjæra blir borte. Det er ikke bare BMW E36, som sliter med dette om det er noen trøst. ALLE biler sliter med dette, mer eller mindre. Uansett fabrikat. Når bilen din har sunket markant ned, så er det like før en eller flere fjærer knekker, hvis det ikke er knekt noe allerede.

Fjærene i bilen din er nok modne for utskifting. Og spesielt billige senkesett er noe dårlige greier. Kjøp noe som ikke har std Kina-stål. Kjøp kvalitet om du bytter til annet enn orginalt. Ellers ødelegger du også litt av bilens kjøreegenskaper. Selv har jeg god erfaring med Eibach.

Skrevet

Okay, takk for gode svar!

Jeg skal innom å skifte veivhusventilasjon samt oljeservice på torsdag, så da skal jeg be dem ta ut fjærene og se om de er knekt i bunn. Jeg kommer nok til å kjøpe orginale fjærer ja, da alt annet på bilen er orginalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...