C.Andersen Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 Hei! Jeg ser det er en del tråder med det samme problemet, men jeg finner aldri noen tilfredsstillende svar som jeg er ute etter, så det er grunnen til at jeg tar opp en ny tråd. Helt siden jeg kjøpte bilen har jeg hatt lyst til å presse inn en basskasse i bagasjerommet, men har aldri fått rota meg til det. Problemet er, at jeg nekter å ta ut den originale spilleren (BMW Business CD, jeg har ikke CD-veksler). Hvordan er det å koble til en forsterker til denne? Jeg har lest og lest, men leser om spenningsforskjeller, omformere, ledningsnett, ISO-kabler, men jeg finner liksom aldri enden på visa. Noen som er lyd-kyndige/har gjort dette før som kan forklare meg steg for steg hvordan jeg skal gjøre dette? Det å koble opp selve forsterker/bass biten har jeg gjort i flere biler(men da byttet jeg spilleren), men å gjøre det med originalspilleren, det er det jeg lurer på! Bilder, linker, råd og forklaringer er gull verdt Takker på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 Hva med å gjøre det på denne måten? Kjøre ett separat system om du har rattstyring. viewtopic.php?f=10&t=217993&hilit=focal Eventuelt kan du montere en spiller på venstre side av rattet, i den lille skuffen du har der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Andersen Skrevet April 29, 2012 Forfatter Share Skrevet April 29, 2012 Det der så genialt fett ut, men en tanke mer jobb enn det jeg hadde tenkt meg. Har muligens tenkt til å dekorere litt i bagasjerommet, men ekstern spiller mm., er jeg ikke så lysten på! Men takk for innspill;) Ser ut som du har greie på dette her. Vet du hvordan det er å bruke den originale spilleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 Skal du bruke originalspiller, må du koble til ein omformer sia spilleren ikkje har signalutgang. Du kan bruke forsterker med høynivå inn, men da er det sterkt begrensa forsterkerutvalg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Andersen Skrevet April 29, 2012 Forfatter Share Skrevet April 29, 2012 Det du da mener er en slik? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... tid=78&id= Så hvis man har denne, så skal resten av koblinga være lik som på en uoriginal spiller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 Ja, du kobler deg f.eks. inn på bakhøgtalerene. So må forsterkeren ha strøm og remote Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Andersen Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2012 Var det remoten, ettersom jeg har forstått, som man tok fra baklysa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 1, 2012 Share Skrevet Mai 1, 2012 Det skal antagligt fungere, men det kan hende det ikkje vil virke skikkeligt. Er nok berre å teste det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DragonsHeaven Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Remoten kan du fint koble inn på bakre kjørelys, var ihvertfall det jeg gjorde på min E39 touring ! Kablene lå på venstre side av ekstrahjulet under bagasjerommet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weltzin Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Jeg gikk for Blaupunkt pnp forsterker, koblet rett på originalsystemet, med original spiller. Så kobla jeg en forsterker via den, slik at jeg fikk sub. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå