Gå til innhold

Extrem slitasje på innside av dekk foran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg sjekket dekkene mine i dag på min e36 så oppdaget jeg at de var slitt på innsiden,men dekket på høyre side foran var extremt slitt på innsiden. Det er ett dypt "spor" slitt inn i dekket på den siden,

Legger ved noen bilder som viser slitasjen. Det har blitt sånn siden jeg la om til sommerdekk ett par uker før påske.

Er dette trygt å kjøre med? Kan det eksplodere plutselig eller er det ingen fare?

Hva kan dette skyldes? Bærearmene foran er ganske slitte, kan det ha noen betydning?

i62lvsej1eqoxz39nkkb.jpg

8ch659c4oi8ecqgoy6do.jpg

r9t7mzz3krgc0hehac6d.jpg

Skrevet

Ville nok anbefalt å ha den inn på en 4-hjuls kontroll og få justert spissinga. I fjor sommer slet jeg ut helt nye dekk så mye at kordelene kom ut av dekket, og det er virkelig ikke bra! :P Du har vel en del breiere felger og dekk en orginalt, så da er det lurt å ha den inn med de dekkene på og få det justert.

Skrevet

4-hjulskontroll! Hadde samme på min E34, spissinga di er ute å kjøre!

1. Ikke kjør hvis du ikke må, du er allerede slitt på stria!

2. Bytt bærearmer og sjekk endeledd, deretter ta en firehjulskontroll og fiks deg noen nye dekk så er du på stell en periode til ;)

Skrevet

Planen er å kjøpe nye dekk, skifte bærearmer foran og bestille 4-hjulskontroll. Men det går gjerne litt tid før det er ordna. Det jeg bekymrer meg mest for er om det er "trygt" å kjøre med dette? Hadde planer om en lang tur i morgen,men etter å ha oppdaget dette så er jeg litt usikker på om jeg tørr kjøre langt med bilen. Før det er nye dekk i det minste på den.

Skrevet

Jeg vill ikke tro at dekkene vil eksplodere akkurat, og det tar vel litt tid før de slites helt ned. Men vannplaning vil jo bli et større problem! Og hvis onkel eller uvesenet stopper deg og finner ut av det, er det ikke sikkert de vil være helt fornøyd heller!

Skrevet

Det er ikke direkte farlig, problemet er jo at dekka bare slites forbanna fort. Min spiste opp to splitter nye dekk på en måned.....

Og som nevnt over blir det jo en bot om du blir stoppa med såpass slitte dekk.

Skrevet

Takker for svar! Da blir det bare å bestille 4-hjulskontroll,dekk og deler da.

Jeg regner med at hvis jeg kommer i en kontroll så blir det kjørenekt og kanskje en bot. Så det er vel best og få fikset dette så fort som mulig. Blir iallefall dyrt å bytte dekk annenhver måned.

Skrevet
henger meg på denne da jeg har akkurat samme problem bak.

Har du senket bilen? Da er dette normalt, siden bilen ikke har justerbar camber vinkel bak. Kan ordnes med å kjøpe uoriginale justerbare camberstag.

Skrevet
Det er ikke direkte farlig, problemet er jo at dekka bare slites forbanna fort. Min spiste opp to splitter nye dekk på en måned.....

Og som nevnt over blir det jo en bot om du blir stoppa med såpass slitte dekk.

Får vel ikke bot for skevslitte dekk?Skal holde med at 2/3 av banen er 1,6 mm

Skrevet
Ikke når den er slitt helt på stria, det godtar de ikke. Men ja i teorien er det slik loven er.

Sorry, ser nå at stålkorden er slitt fram :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...