engern Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Da jeg sjekket dekkene mine i dag på min e36 så oppdaget jeg at de var slitt på innsiden,men dekket på høyre side foran var extremt slitt på innsiden. Det er ett dypt "spor" slitt inn i dekket på den siden, Legger ved noen bilder som viser slitasjen. Det har blitt sånn siden jeg la om til sommerdekk ett par uker før påske. Er dette trygt å kjøre med? Kan det eksplodere plutselig eller er det ingen fare? Hva kan dette skyldes? Bærearmene foran er ganske slitte, kan det ha noen betydning?
Adelsten Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 henger meg på denne da jeg har akkurat samme problem bak.
m-mann Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Ville nok anbefalt å ha den inn på en 4-hjuls kontroll og få justert spissinga. I fjor sommer slet jeg ut helt nye dekk så mye at kordelene kom ut av dekket, og det er virkelig ikke bra! Du har vel en del breiere felger og dekk en orginalt, så da er det lurt å ha den inn med de dekkene på og få det justert.
scoot Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 4-hjulskontroll! Hadde samme på min E34, spissinga di er ute å kjøre! 1. Ikke kjør hvis du ikke må, du er allerede slitt på stria! 2. Bytt bærearmer og sjekk endeledd, deretter ta en firehjulskontroll og fiks deg noen nye dekk så er du på stell en periode til
engern Skrevet April 29, 2012 Forfatter Skrevet April 29, 2012 Planen er å kjøpe nye dekk, skifte bærearmer foran og bestille 4-hjulskontroll. Men det går gjerne litt tid før det er ordna. Det jeg bekymrer meg mest for er om det er "trygt" å kjøre med dette? Hadde planer om en lang tur i morgen,men etter å ha oppdaget dette så er jeg litt usikker på om jeg tørr kjøre langt med bilen. Før det er nye dekk i det minste på den.
m-mann Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Jeg vill ikke tro at dekkene vil eksplodere akkurat, og det tar vel litt tid før de slites helt ned. Men vannplaning vil jo bli et større problem! Og hvis onkel eller uvesenet stopper deg og finner ut av det, er det ikke sikkert de vil være helt fornøyd heller!
scoot Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Det er ikke direkte farlig, problemet er jo at dekka bare slites forbanna fort. Min spiste opp to splitter nye dekk på en måned..... Og som nevnt over blir det jo en bot om du blir stoppa med såpass slitte dekk.
engern Skrevet April 29, 2012 Forfatter Skrevet April 29, 2012 Takker for svar! Da blir det bare å bestille 4-hjulskontroll,dekk og deler da. Jeg regner med at hvis jeg kommer i en kontroll så blir det kjørenekt og kanskje en bot. Så det er vel best og få fikset dette så fort som mulig. Blir iallefall dyrt å bytte dekk annenhver måned.
scoot Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Det kan jeg skrive under på, 2500 i dekk for så å måtte kjøpe ny halvannen måned etterpå Great det.
AutoMartin Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 henger meg på denne da jeg har akkurat samme problem bak. Har du senket bilen? Da er dette normalt, siden bilen ikke har justerbar camber vinkel bak. Kan ordnes med å kjøpe uoriginale justerbare camberstag.
bricks Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 Det er ikke direkte farlig, problemet er jo at dekka bare slites forbanna fort. Min spiste opp to splitter nye dekk på en måned.....Og som nevnt over blir det jo en bot om du blir stoppa med såpass slitte dekk. Får vel ikke bot for skevslitte dekk?Skal holde med at 2/3 av banen er 1,6 mm
scoot Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 Ikke når den er slitt helt på stria, det godtar de ikke. Men ja i teorien er det slik loven er.
bricks Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 Ikke når den er slitt helt på stria, det godtar de ikke. Men ja i teorien er det slik loven er. Sorry, ser nå at stålkorden er slitt fram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå