AutoMartin Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 Noen som kan si meg om jeg har alarm og hvor den ligger i bilen? Er en E36 320i 95mod, har Defa fjernkontroll som åpner/låser dørene, men nå er denne i uorden. Er forresten ikke noe led-lampe som blinker på denne bilen, er det normalt? Er også startsperre når den er i orden. Er dette noe som er montert i ettertid, eller originalt?
OrjanBmw Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 Hvis du har DEFA kontroll har du sannsynligvis alarm også. Hvis kontrollen ikke virker burde du prøve å skifte batteri, hvis ikke det virker må du bryte deg inn i din egen bil og "taste" inn koden som man får ved montering av DEFA, tror det er 5 siffer som man skal "taste inn" ved hjelp av tenning på av osv. hvis du ikke har blinker sliter du da... siden blinkeren brukes ved inntasting av kode... hvis ikke batteriskift virker og du må bryte deg inn, kan du sikkert finne sirenen i motorrommet og kutte strømforsyningen til den, da slipper du iallefall lyden mens du fikser
Hangmanibal Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 Jeg har defa alarm på min, min er ettermontert! Boksen min ligger i motorrommet (ligger veldig synlig) Når alarmen går på bilen (1.Slå på tenningen 2.Åpne panser 3.Vent til alarmen har pause på 30sec Og tast inn kode, koden får man på et kort som sikkert er tatt godt vare på, min ligger i hanskerommet NB: du har bare 3 forsøk
OrjanBmw Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 defaboksen pleier ikke å ligge i motorrommet... Den pleier å være godt gjemt. Som oftest ved fører eller passasjerside i dashbord. Hvis du ikke finner "pinkoden" må du scanne inn førerkort, defa modell og vognkort og sende inn til DEFA leverandør i norge for å få tilsendt pinkode.
F10 Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 Hadde en e32 '87 med DEFA alarm. Stor klump som fjernkontroll. Styreenheten lå under dachbordet ved rattet. Både styreenheten og fjernkontrollen hadde små brytere som kode. De måtte stemme overens. På min var det montert en sikring ved rattstammen. Når jeg tok ut den, koblet alarmen ut. Batteri på fjernkontrollen må byttes en gang i blandt. Bilen kan jo låses opp manuelt med nøkkelen.
OrjanBmw Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 bilen kan selvfølgelig låses opp manuelt, men det hjelper lite hvis defa-alarmen er koblet skikkelig. Hvis den er koblet skikkelig vil ikke bilen starte og alarmen vil gå hvis du åpner døren. Min boks ligger også under rattet.
StigJ Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 På E36 så blir de montert litt forskjellig. Enten så tar du en titt oppunder dashen på førersiden. Skru av dekeslet under og se om den er der. Eller så ligger den på høyre side. Ut med hanskerommet. Siden du ikke har diode kan jeg ane meg at frontruta en gang har vært bytta og de har glemt dioden. Ramlet nedi sprekka mellom rute og dash. Jeg har defa alarm på min, min er ettermontert! Boksen min ligger i motorrommet (ligger veldig synlig) Når alarmen går på bilen (1.Slå på tenningen 2.Åpne panser 3.Vent til alarmen har pause på 30sec Og tast inn kode, koden får man på et kort som sikkert er tatt godt vare på, min ligger i hanskerommet NB: du har bare 3 forsøk "Boksen" i motorrommet er nok hornet hvis ikke montøren av alarmen har røyka noe rart da den ble installert. Du skal ikke la koden ligge i hanskerommet. Nå er det jo lett for en potensiell kjeltring å deaktivere alarmen din. Han vet jo hvor koden ligger Forøvrig en gammel versjon av alarm du har (DEFA Patriot) Hvis du ikke finner "pinkoden" må du scanne inn førerkort, defa modell og vognkort og sende inn til DEFA leverandør i norge for å få tilsendt pinkode. Eller stikke innom et verksted som forhandler DEFA. Hadde en e32 '87 med DEFA alarm. Stor klump som fjernkontroll. Styreenheten lå under dachbordet ved rattet. Både styreenheten og fjernkontrollen hadde små brytere som kode. De måtte stemme overens. På min var det montert en sikring ved rattstammen. Når jeg tok ut den, koblet alarmen ut. Batteri på fjernkontrollen må byttes en gang i blandt. Bilen kan jo låses opp manuelt med nøkkelen. Hehe. En stor og svart klump med en knapp? I så fall DEFA Spectra. Ca. den letteste alarmen å deaktivere uten fjernkontroll. Tror man får tak i nye fjernkontroller enda, men koster en tusenlapp
Tom K Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 Eller bare klippe 2 ledninger og jumpe over , husker ikke hvilke 2 men har skjema på jobben
StigJ Skrevet April 30, 2012 Skrevet April 30, 2012 Jeg husker hvilke men føler ikke akkurat for å bidra med slikt på nett...
bmwmaxi Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 Du har sikkert Defa 500 700x serien http://www.defa.com/file/0932948c248/Pa ... isning.pdf http://www.defa.com/file/09329517d2e/Pa ... -Norsk.pdf
AutoMartin Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Skrevet Mai 1, 2012 Det som er rart er at jeg ikke finner noen boks eller horn under panser. Men er da sikkert noe bak hanskerommet da, men syns det hele virker noe amputert.....Får se etterhvert, etter grundig leting. Og ja, bmwmaxi, det er den typen jeg har, med kun to knapper på fjernkontroll, uten valg for flere enheter. Takk for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå