Gå til innhold

e30 turteller og forbruksmåler virker ikke FANT LØSNING!

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

her er svaret :) :funka vertfall for meg ;)

takker 840LOADED for han sjekka dette ut :Me har koblet nr 9 i motorstikk bilsiden (altså den ut av sikringsboksen) den ledningen var svart , inn på ein blå og svart som går inn i styresentralen i hanskeromet . Såg forøvrig at nr 9 manglet på motorsiden i hans bil også.. Håper dette kan var til hjelp

Skrevet
her er svaret :) :funka vertfall for meg ;)

takker 840LOADED for han sjekka dette ut :Me har koblet nr 9 i motorstikk bilsiden (altså den ut av sikringsboksen) den ledningen var svart , inn på ein blå og svart som går inn i styresentralen i hanskeromet . Såg forøvrig at nr 9 manglet på motorsiden i hans bil også.. Håper dette kan var til hjelp

Bra det funka for deg :) Nr 9 mangler både på bil-siden og motor-siden hos meg. Den mangler vel på alle preface hvis jeg har forstått dette riktig.

Så hvis noen har løsningen på preface,så legg det gjerne ut i denne tråden :)

Skrevet
Preface har kontakt i hanskerommet.

Ja,det stikket med 3 ledninger,er vel den svarte som er til turteller.Men hva kan jeg gjøre for å få dette til å funke?

• 10 months later...
Skrevet

Prøver igjen,er den noen som kan fortelle meg hvordan begynne å feilsøke. Hvilke ledninger osv...

Det er da snakk om en 1986 325i med kontakt ved hanskerom. Instrument er testet i en annen e30,så det vet jeg virker. Takker for svar,begynner å bli lei av at dette ikke virker nå...

Skrevet

Hent signal rett fra coilen. Det er i prinsippet det samme som er originalt. Facelift får fra motorkontakt, mens pre face har i hanskerommet.

Skrevet
Hent signal rett fra coilen. Det er i prinsippet det samme som er originalt. Facelift får fra motorkontakt, mens pre face har i hanskerommet.

Hvordan gjør jeg det? Er det da en ledning fra + eller - på coil? og hvor skal denne da kobles innpå igjen?

Skrevet

trekk en ledning fra minus på coil og til den svarte i tre-pin kontakten. så ser du hva som skjer. Burde fungere.

Skrevet
trekk en ledning fra minus på coil og til den svarte i tre-pin kontakten. så ser du hva som skjer. Burde fungere.

Har akkurat vært i garasjen og prøvd dette,fungerte ikke.Flere forslag....?

Skrevet

Er det speedoet du testa til din bil og har du fått det til å fungere i ein lik bil? Er forskjellige på pref og facel. Nåken bruker motometer. Nåken vdo.

Skrevet
Er det speedoet du testa til din bil og har du fått det til å fungere i ein lik bil? Er forskjellige på pref og facel. Nåken bruker motometer. Nåken vdo.

Testa speedometeret i min andre e30 altså en 318is fra `89. Eneste var at turteller var litt "rar" pga at det da var et 6er instrument på en 4sylindra motor. Men det var i hvertfall liv i turteller.

Er så forbanna irriterende at dette ikke virker... :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...