Gå til innhold

e30 turteller og forbruksmåler virker ikke FANT LØSNING!

atlee
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er de 3 ledningene i kontakten under dashbordet ved hjernen koblet til?

Den svarte er turtall,den grønne styrestrøm til hjernen og siste er forbruk.

Er det den kontakten som er i nærheten av ecu`n ved hanskerommet? Den er i hvertfall tilkoblet.Kan man måle noe spenning på disse tre ledningene?

Skiftet til helt nye følere på svinghjulet i går,det hjalp ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har samme problemet. Noen som veit råd? Har kobla ledninger ifra motor stikket til kontakten i hanskerommet men ingen forskjell. Har prøvd flere innstrumenter,bytta sikringer som har me instrument og gjør. Bytta batterier i flere kort. Har kobla en auto gauge måler til coilen. Det virker men eg vill ha alt i panelet i orden. 325i som ligger til salgs innpå her.cab.

Va er forresten den plastikk kode stikken som står i panelet på baksiden? Er de sånn att den skall stå i på 4sylindere og ikkje på 6? Har prøvd begge deler uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en tur i garasjen... På motorstikket er det en hvit/svart ledning på pinne nr 16 i kontakta. (11 pinner totalt i denne kontakta)

På bilstikket er det ingenting i nr 16 (10 pinner totalt i denne kontakta)

Kan dette ha noe med saken å gjøre? Skulle jo tro det skulle være 11 pinner i begge kontaktene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk idag testet instrumentene,og de virker :) Derfor må det være en feil på bil elnettet. Instrumentene ble testet i en 89 mod 318is.Den har nok helt andre farger på ledningsnettet, så det hjalp ikke mye å se på ledningene. Noen som har bilde av bilstikket med pinnenr og farge? Motor stikket fikk jeg i forrige post :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...