atlee Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Som overskrift sier,virker ikke dette på min 86mod 325i. Hva er det første som bør sjekkes? Noen som har peiling.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Du kan jo prøve å bytte batteriene på kretskortet inni instrumentet, men det hjalp ikke på min. Jeg måtte sette inn et nytt instrument. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atlee Skrevet April 30, 2012 Forfatter Share Skrevet April 30, 2012 Ja, jeg tenkte på det,men har de noe med turteller å gjøre? Er ikke de bare til servicelampene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Tror jeg ville lest av evt feil koder. Det kan være veiv, eller kamaksel sensor som kødder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atlee Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2012 Hvordan er det hvis den ene svinghjulsføleren "fusker" ? Eller ville ikke bilen startet i det hele tatt hvis en av dem er defekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djon9 Skrevet Mai 1, 2012 Share Skrevet Mai 1, 2012 Er de 3 ledningene i kontakten under dashbordet ved hjernen koblet til? Den svarte er turtall,den grønne styrestrøm til hjernen og siste er forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mai 1, 2012 Share Skrevet Mai 1, 2012 Prøv å lirk på kontakten bak på instrumentet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atlee Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2012 Er de 3 ledningene i kontakten under dashbordet ved hjernen koblet til? Den svarte er turtall,den grønne styrestrøm til hjernen og siste er forbruk. Er det den kontakten som er i nærheten av ecu`n ved hanskerommet? Den er i hvertfall tilkoblet.Kan man måle noe spenning på disse tre ledningene? Skiftet til helt nye følere på svinghjulet i går,det hjalp ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 Nei, de følerne hjelper ikke å bytte. Prøv et batteribytte som sagt Sent from my HTC Sensation using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atlee Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2012 Har nå byttet batterier på printkortet, det hjalp heller ikke. Har også prøvd 3 forskjellige instrument uten hell. Trenger noe tips her.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond86 Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 Eg har samme problemet. Noen som veit råd? Har kobla ledninger ifra motor stikket til kontakten i hanskerommet men ingen forskjell. Har prøvd flere innstrumenter,bytta sikringer som har me instrument og gjør. Bytta batterier i flere kort. Har kobla en auto gauge måler til coilen. Det virker men eg vill ha alt i panelet i orden. 325i som ligger til salgs innpå her.cab. Va er forresten den plastikk kode stikken som står i panelet på baksiden? Er de sånn att den skall stå i på 4sylindere og ikkje på 6? Har prøvd begge deler uten resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atlee Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2012 Trenger noe bra tips her.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atlee Skrevet Mai 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2012 Vært en tur i garasjen... På motorstikket er det en hvit/svart ledning på pinne nr 16 i kontakta. (11 pinner totalt i denne kontakta) På bilstikket er det ingenting i nr 16 (10 pinner totalt i denne kontakta) Kan dette ha noe med saken å gjøre? Skulle jo tro det skulle være 11 pinner i begge kontaktene??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond86 Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Hjelper dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atlee Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 Fikk idag testet instrumentene,og de virker Derfor må det være en feil på bil elnettet. Instrumentene ble testet i en 89 mod 318is.Den har nok helt andre farger på ledningsnettet, så det hjalp ikke mye å se på ledningene. Noen som har bilde av bilstikket med pinnenr og farge? Motor stikket fikk jeg i forrige post Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå