Gå til innhold

m52TU toppdekselpakning spm..SKITTEN VANOS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Dette antar jeg er starten på en lekkasje på toppdekselpakning. Nettopp oppdaget da jeg peilet oljen og kikket litt oppi der..

Noen erfaring om hvor fort dette kan utvikle seg til et problem og bilen blir stående.?

Er det bare å få bestilt ny å bytte asap??

Bilen er daglig i bruk og må planlegges litt..

Skrevet

Helsike jeg glemte jo å legge ved bildet..

Jo jeg tenker på toppdekselpakninga heldigvis..:)

takk for svar og her er bildet..:

Svetting på deksel over lambda-kontakt

slg96sjexsmnekafobyr.jpg

Skrevet

slg96sjexsmnekafobyr.jpg

Her er min DIY :D . Du har toppdekselpakning lekkasjen. Husk å kjøpe gummipakning til bolter.

viewtopic.php?f=1&t=187761

Skrevet

Hadde samme lekkasje på min. Merket ganske raskt det luktet litt brent olje etter litt gassing.

Bytte denne er enkelt, går raskt :-)

Er egentlig litt skremmende å se kvaliteten til den originale pakningen, den er sprø som gammel plastikk... Sjekk også at ikke biter har sprukket og havnet nede i topplokket, der hvor pakningen går mellom tennrørene.

Skrevet
Hadde samme lekkasje på min. Merket ganske raskt det luktet litt brent olje etter litt gassing.

Bytte denne er enkelt, går raskt :-)

Er egentlig litt skremmende å se kvaliteten til den originale pakningen, den er sprø som gammel plastikk... Sjekk også at ikke biter har sprukket og havnet nede i topplokket, der hvor pakningen går mellom tennrørene.

takk for svar.. jeg har ikke fått svidd lukt ennå for det lekker bare mikroskopisk så renner ikke ned på grenrør riktig ennå, men ser jo for meg det skjer i nærmeste fremtid.. :?

er vel bare å få bestilt pakninga og manne seg opp...:)

Skrevet

Hos meg så jeg dette sikkert 1 år før jeg byttet den, så det skjer jo ikke noe dramatisk sånn med en gang. Men er like greit å bytte først som sist :-)

Lakk nok aldri olje ned på grenrøret hos meg heller men hender det blir litt aktiv kjøring og da blir det bra varmt rundt der ;-)

Skrevet
Hos meg så jeg dette sikkert 1 år før jeg byttet den, så det skjer jo ikke noe dramatisk sånn med en gang. Men er like greit å bytte først som sist :-)

Lakk nok aldri olje ned på grenrøret hos meg heller men hender det blir litt aktiv kjøring og da blir det bra varmt rundt der ;-)

ja blir godt og varmt oppi disse motorene... helt sykt varmt faktisk..

Skrevet

slg96sjexsmnekafobyr.jpg

Her er min DIY :D . Du har toppdekselpakning lekkasjen. Husk å kjøpe gummipakning til bolter.

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=187761

ja bra diy du har lagd mudbug.. kommer sikkert til å bruke den.. flere som anbefaler ny gummi på boltene ja..

• 3 weeks later...
Skrevet

var ikke dette litt i overkant mye sludge på vanosen...?

skiftet toppdekselpakning idag og oppdaget dette... kun i forkant ved vanos..

pqlbsodm0ecsvkfjehln.jpg

Skrevet

var slik på min og, sikkert kjørt på feil olje, og lenge mellom skiftene, rengjør og klask på ny pakning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...