sondre Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 Etter en tur til Legoland og Danmarks flotte motorveier opplevde jeg at ved ca 35-50% + trykk på bremsen i drøyt 140 (150) km/t så kom det kraftig vibrasjon i bilen. I Norge med norsk motorvei standard er ikke problemet merkbart i særlig grad (vil sikkert merke noe nå, men har ikke tenkt på at det var noe problem før) ved samme trykk på bremsen ved hastighet < 120 km/t. Tror ikke det er kast i bremsene da jeg har hatt det før, og da var problemet tydelig ved lavere hastigheter. Kan det være noe i forstillingen som forårsaker dette - kommer definitivt fra fronten av bilen. Bilen det er snakk om er en 2002 525dat med 205' km på telleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 typisk på disse bilene er casterforingene, sjekk disse. kan også hende at du har fått kast i skivene igjen også. men om dem er nye så kan et verksted dreie dem for deg, eller du kan kreve reklamasjon om dem er under 1 år gamle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 kjøp poly casterstag foringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2012 Tak for svar, mistenker selv casterforingene etter å ha søkt litt på nett. Med poly casterstag foringer tenker du da på GS Powerflex? Eller hvor får jeg tak i de? Er det noe annet jeg bør bytte i samme slengen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 kjøp dem på koed poly = powerflex du kan jo sjekke kulene dine.. har selv bestillt meg nye bærearmer og casterstag på koed + poly foringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje79 Skrevet Mai 2, 2012 Share Skrevet Mai 2, 2012 Hadde samme problem som deg! Jeg byttet ut alt under med meyle stag/foringer. Bilen ble som ny etterpå og en del fastere enn orginal stag/foringer. Anbefales! Betalte 3500kr på ebay fra en forhandler i statene for 6 stag, brukte 4t på å bytte og hadde aldri gjort det tidligere. BMW skulle ha 15179kr for samme jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2012 ... brukte 4t på å bytte og hadde aldri gjort det tidligere. BMW skulle ha 15179kr for samme jobben Behov for spesialverktøy/ukurant verktøy som ikke finnes i "vanlig" pipesett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
finnstru Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 Jeg hadde vibrasjoner ved nebremsing (Ausfahrt). Ble trolig værre etter en lengre tur på øst europeiske vaskebrett veier. Når jeg hadde bilen til EU-kontroll noen måneder etter, så ble jeg skremt gitt. Den rette (ikke den diagonale) bærearmen/kula hadde mega slark, og det på begge sider. I tillegg var den bitte lille vertikale stab-stag armen ganske mye slakk, selv om han ikke ga meg mangel på det. Jeg ble så bekymret etter å ha sett han vise meg slarken at jeg lot bilen stå til nye deler kom. Obs, at inner-feste skal strammes med bilen på bakken (med foringen i hvile stilling). Noe som er umulig for de fleste vil jeg tro. Så der må en finne på noe for å få det omtrentlig riktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje79 Skrevet Mai 3, 2012 Share Skrevet Mai 3, 2012 ... brukte 4t på å bytte og hadde aldri gjort det tidligere. BMW skulle ha 15179kr for samme jobben Behov for spesialverktøy/ukurant verktøy som ikke finnes i "vanlig" pipesett? Jeg hadde behov for brytegaffel, ball joint separator (husker ikke hva det heter på norsk) og lang bolt+mutter+skiver for presse. Om hylsa på øvre arm følger med ut så gjør ikke det noe, bare å banke den ut sammen med leddet. Finn en pipe som er litt grov og har litt mindre dim enn hylsa og bank ut hylse og ledd med denne. Kommer med en gang. Sett armen i skrustikk og bank løs hylsa med brytegaffel. Ta så en lang bolt, en mutter og noen skiver og skru hylsa (press) på plass igjen. Hjemmelaget presse gjort på 3min. Er langt fra nødvendig å måtte av med alt for å presse på hylsa i en vanlig presse. Den nedre fikk jeg løs med ball joint separator. Så skal ting strammes med bilen på bakken. Trangt som f og nesten umulig. Løsning er å heise opp bilen og bygge opp med pall eller plank med litt bredde og tykkelse på til du har nok plass til å jobbe på under bilen. Så senke bilen ned oppå disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå