Gå til innhold

Vegardb17's E34 520i, *Nye Hella DE, M5 interiør*

Anbefalte innlegg

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig pen bil! Likte felgene ;) Har du fremdeles fjæring på bilen når den er så lav, eller er den helt stutt? Om jeg skrur min så langt ned med KW coiloverne mine går den på bump stoppen, så blir helt udugelig og kjøre.. :/ Misunnelig på høyden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pen bil! Likte felgene ;) Har du fremdeles fjæring på bilen når den er så lav, eller er den helt stutt? Om jeg skrur min så langt ned med KW coiloverne mine går den på bump stoppen, så blir helt udugelig og kjøre.. :/ Misunnelig på høyden din!

Hvis du ser bildet av coiloverene på side 1 så ser du at man skrur ikke ned fjæra, men liksom hele fjærbenet med demper og fjær, så man har perfekt forspenn i fjæra og samme dempervandringa uansett høyde, skrur man ned f.eks. "vanlige" coilovere blir de bare å ligge å slå i bumpstopen og man får ikke like gode kjøreegenskaper.

Hvis jeg skrur demperne på det mykeste blir den faktisk ganske gjyngete og myk, noe ala vanlig m sport understell bare uten stivere stabstag :) Litt skummelt å kjøre med da jeg lett slår nedi bunnpanna og bærearmer :P

Men et lite spørsmål, spesielt til OleLink som kommenterte tidligere i tråden :P Har skaffa en M5 styresnekke og ser at det er noe små hakk rundt den dingsen (vet ikke hva det heter) som rattstammen skal sitte fast i, er noen spor som den skal innpå og det var noen små hakk som kanskje gjør at rattstammen ikke vil sitte på? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det så jeg ikke! Hmm, kanskje jeg må gå til innkjøp av enda et coiloverkitt ettervært da.. Hmm :P

Liker også at det er hardhetsjustering på toppen av demperen bak, så man slipper og ta ut hele driten for og justere hardheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er justering på toppen bak ja, men jeg må ut med setene for å justere, så er litt knot allikavel. Men jeg få forlenge justeringssaken og skjære hull i setene :D

Ut med seteryggen? For og få ut hattehylla da eller?

Når jeg byttet coilovere på min, tok jeg bare ut de orginale høytalerdekslene i hattehylla, så kom jeg til alle skruene på toppen av fjærbeinet.

men ja, forlenge justerings skrua, og ha den knotten stående pent opp igjennom hattehylla hadde vært en litt tøff detalj. Hadde gjort det selv om jeg hadde hatt din justering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får ta å skjære vekk litt av lyddempingmattene så jeg kan komme til kun ved å fjerne høytalerdekslene :) Vil anbefale dette kittet på det sterkeste hvis en skal ha en skikkelig lav bil og et snev av komfort :) De fjærer ut ca nesten 10cm når man jekker opp bilen også, så den ligger jævlig godt på veien på "norske" veier. Var verre da jeg hadde Volvo 240 med kappa senkefjærer :D Der var det ikke mye forspenn og dempervandring :D Var stiv som faen da men :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten bildeupdate, har ikke skjedd mye på bildene annet enn at den er noe grundig polert, montert oransje blinklys bak (mangler fortsatt foran) og fått på bbs kopper på felgene, ble ikke så bra som jeg håpte på, men har noen andre planer på lur :)

Bakdekka varte bare litt over 2 måneder også :P syk cambervinkel, sikkert noe skjev spissing og noe spinning ;D

20120724_215832.jpg

Må space ut en del ja!

20120724_215802.jpg

20120724_215712.jpg

20120724_215742.jpg

20120724_215854.jpg

20120724_215906.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...