Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle i hopa! :)

Har i en god stund hatt et lite problem med en slags nøkking i girkassen. Har prøvd å søke litt rundt men ikke funnet særlig mye om dette på E39, men mye av det på Audi forumer osv.

Det som skjer er at dersom jeg gir gass og slipper den igjen, og når jeg da skal gi gass igjen så nøkker det. Virker som den ikke helt klarer å finne ut hva som faktisk skjer. Setter jeg den i Sport modus og turtallet går opp går det fint. Det samme hvis jeg trykker på slik at bilen girer ned er det ikke noe problem, men temmelig lite økonomisk å kjøre slikt hele tiden.

Det samme gjelder dersom jeg gir på fra stillestående, tar det litt tid før det faktisk skjer noe.

Hadde bilen på oljeskift hos Automatservice i Bergen på ca 170.000 km. Den er nå gått 205.000.

Hva kan dette være for noe? Jeg har en anelse på om det kan være clutch? Denne har vel aldri vært byttet.

Setter stor pris på svar.

Skrevet

Clutch? Kjører ikke du automat da?

Har hatt lignende på min 523iA.. Endte med ny kasse fra Sverige. Er det tiptronic eller vanlig "oldschool" kassa du har?

Skrevet

Det er fortsatt clutcher i en automatkasse. Men ikke noe som skiftes uten å ta fra hverandre kassa, som på en manuell bil.

Mest sannsynlig en overhaling som trengs, siden det ikke er så lenge siden flushing og oljeskift.

Er det sånn å forstå at det er plagsomt å kjøre med? Eller er det bare slik at det er noe du såvidt legger merke til?

Skrevet

Det er fortsatt clutcher i en automatkasse. Men ikke noe som skiftes uten å ta fra hverandre kassa, som på en manuell bil.

Mest sannsynlig en overhaling som trengs, siden det ikke er så lenge siden flushing og oljeskift.

Er det sånn å forstå at det er plagsomt å kjøre med? Eller er det bare slik at det er noe du såvidt legger merke til?

Nettop! Får stikke nedom automatservice å høre med de :)

Det er ikke noe spesielt plagsomt egentlig. Har kjørt med det siden i vinter, men det er greit å få ting på stell. Har en følelse for at dersom det går over en lang tid kan det gjerne bli værre.

Tenker siden med engang jeg kommer opp på ca 2000 omdr. går det over. Må bare ha litt turtall.

Kan tennplugger ha noe å si mtp. ujevnt drag oppover på registeret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...