TommyFF Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 har en e39 touring jeg vil ha justerbart senkesett på. jeg har 2 barn så kan ikke ha noe blodsenka greier. søker mye rundt emnet, men blir på en måte aldri klok på det. noen anbefalinger? ser for meg å bruke maks 6-7000,- Nok.
Otis Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 Det beste som jeg fant ut var, M-fjører (foran) med Sachs advantage og Bilstein B6 dempere bak. Da har du litt lavere bil, men samtidig bra med komfort. Det er ikke andre fjører på M biler, forutenom foran. Bak er likedan. Bilstein B6 bak gir deg en litt stivere bil, uten last. Men rimelig fin med last.
TommyFF Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 ok. så ingen vits i å kjøre på med samme type foran og bak? er ute etter å beholde comforten, men ser ikke ut å ha den som nå. må bytte dempere bak uans også..noe formening om hvor det er best å kjøpe?
Otis Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 Det er samme typen fjører bak uansett om det er M eller ikke. Ihvertfall til 520d, kanskje det er annerledes med 6 syl? Demperene er forskjellige. Jeg har litt stivere dempere bak, som er Bilstein B6. Dempere bak er vesentlig mindre arbeid å skifte enn dempere foran, vil jeg påstå. Skal du ha komfort, så er mitt eneste råd å bruke M fjører og Sachs dempere, ikke bilstein.
TommyFF Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 ok, takker for råd usikker på om det er nivåregulering, isåfall fungerer den ikke begynt å kjøre bilen først nå så.. finnes det ikke noe sted man kan finne ut full utstyrsliste på sin egen bil?
Flextron Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 Har et sett med einbach senke fjærer til touring.. senker 40/20.. de er dine for 1500.
SST Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 Etter min erfaring er Eibach den perfekte kombinasjon mellom sport/komfort.
TommyFF Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 frister veldig, men har mest lyst på justerbart. skal sette på full M optikk på denne, hvordan blir dette settet da?
Otis Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Om det er full M optikk eller ikke, betyr så å si ingenting for senkesettet, tror ikke M utseende bygger ned noe i forhold til standard.
TommyFF Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Skrevet Mai 4, 2012 Aha. Mente den var noe lavere i front,men da er det jo greit skal absolutt vurdere de fjørene!
ls44mm Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Du må først finne ut om det er nivåregulering bak eller ikke!!! Hva skal du med senkefjerer når du har belger bak? Legg under bilen og se om du har svarte "puter" på hver side. Det er nivåregulering. Den er regulert automatisk og bruker luft i e39. Hvis du har det, så er det bortkastet å kjøpe fjerer bak. Du har jo de ikke en gang!!! Bak så kan du senke opptil ca 30 mm på originale dempere gjennom data (de som driver med bmw der du bor kan det garantert) Hvis du skal lengere ned enn det, så kan du få på bilstein dempere bak. De er spess laget til nivåregulering på e39. Forran kan du kjøpe justerbart da det er helt vanlig understell. Gjør litt hjemmelekse først, så slipper du å handle noe du ikke har bruk for. Og ang utstyrlista, gå inn på annet om bil osv og der er det post som heter: Den store utstyrslistetråden! (DIY i første post)
TommyFF Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Skrevet Mai 4, 2012 der ser du, dette visste jeg ikke noe som helst om da det er min første Bmw, så tusen takk for gode råd skal sjekke ut om det er nivåregulering, men handler da iallefall foran. trenger ikke mer enn 30mm bak så da skal jeg sjekke opp senkingen med Bmw. som jeg forstår på tideligere innlegg så kan visst M5 fjører foran være tingen , så det burde gå greit å få tak i. Sier igjen takk for alle innspill
Otis Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 M5 fjører blir helt feil, tror ikke de passer engang. Det er jo V8 og de har en sterkere forstilling. Men "vanlige" M fjører mente du vel kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå