janc Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 Hallo til alle på forumet. Skal nedover til Tyskland med min BMW E39 523 touring og lurer derfor på om det er en god ide å ta service på den der. (Tenker kostnad og ekspertise.) Noen her inne som har gjort det, eventuelt hvor?
awt Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 Jeg hadde service og noen andre småting på e46-en hos Albert Bauer i Flensburg, og kan ikke gjøre annet enn å anbefale det på det sterkeste. Han som tok i mot meg snakket dansk og forstod norsk meget godt, bilen ble kjørt inn på bukk hvor han gikk igjennom bilen med meg, hva som skulle gjøres og hva han anbefalte skulle gjøres. Jeg fikk deretter gratis taxi tilbake til hotellet. Når vi senere hentet bilen var den nyvasket, de hadde ikke gjort en ting mer enn de skulle og prisen var litt under halvparten av hva det hadde blitt i Norge (ringte rundt etterpå og sjekket). Tar man med reiseutgifter og tapt arbeidsinntekt forsvinner endel av besparelsen, men om du likevel skal nedover spiller jo ikke det noen rolle.
OrjanBmw Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 ekspertisen er vel like god eller bedre i forhold til "norsk" service, iallefall med tanke på antall BMW på veiene i tyskland i forhold til norge = mer erfaring = bedre kunnskap og service Pris er nok også mye billigere, har aldri tatt service der nede selv, men kan vel kanskje finne noe til rundt halv pris vil jeg tro, mulig du også får moms refundert ved grensepassering.
janc Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 Mange takk for svar!!! Da er jeg hjulpet godt på vei, skal følge opp på Flensburg verkstedet da vi skal videre nedover den veien og det passer bra og gjøre det i starten av Europa. Og, jeg slipper å knote på Tysk- Engelsk. Ser frem til å kjøre på Autobahn, sist gang jeg gjorde det var det i en overlesset Volkswagen Caravelle. Igjen, takker for tipsene!
vinnalott Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Er det noen som vet om de utfører service på lørdager hos Albert Bauer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå