Gå til innhold

ombygging ifra bmw e28 520i m20 til 525-535i m30 ?


 Share

Anbefalte innlegg

Først må du sende inn søknad om ombygging av bil før du begynner på noe som helst, går denne gjennom må du vise eventuelt delebil eller delene du skal bruke til BT, for lettere godkjenning.

når dette er sakt må ikke totalvekt på kjøretøyet ikke overskride det som står i vognkortet, dvs last på for og bak aksel.

Eksempel: bygger du om en 316 om til m3 blir m3'n tyngre forran en det den orginale 316 er, da stiger akselvekt på forhjulene pga vekt på motor og eventuelt understell.

Enda en ting er at du kan ikke ha m3 motor med 316 understell bremser fordi 316 bremsene ikke hånterer motorstyrken.

Har egentlig blitt fortalt at et 316-m3 prosjekt ikke blir godkjent pga dette, av en sur herreman på bt..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at du skiver i søknaden at du kan vise donorbil e.l. på BT om ønskelig.

Og hvilken framgangsmåte/plan du har, men unngå feks pirke ting som bytte av stempler og sånt, da bare graver du din egen grav når bt spør hvorfor/ditten og datten så må du skaffe dokumentasjon på dette.. :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver bare et skriv til SFOOR gruppa til bt. Der du skriver at du har bil xxx, og vil gjerne bygge den om til zzz.

Også hiver du på at zzz har samme grunnkonseptet som xxx, bortsett fra motor, bremser, osv.

Og etter ombyggingen vil bilen fremstå med samme delene som en zzz er levert med originalt. Og det vil bli bekreftet av verksted at alle delene er byttet.

Hør bare med et merkeverksted først om de har lyst til å gå over alt på bilen å bekrefte ombyggingen. Akkurat denne delen av jobben kan koste litt.

Jeg støtte på ingen hindringer under søknad om en E28 518 til M5.

Siden det var umulig å finne M5 motor til en fornuftig pris har jeg fått en 4.4l V8 i hus.

På ny søknad om å bruke denne isteden for M5 motor. Og argumentasjon på at denne også har 286hk, og alublokk, så vekten blir ca samme. samt større M5 bremser fra E34. Så var det fortsatt et positivt svar fra de.

Men problemet blir vel den dagen du faktisk stiller opp for godkjenning av en slik frankenstein. Selv om de var positive i utgangspunktet :)

Men en enkel omgjøring fra 520i til 535i bør gå fint. Er du heldig har du en eldre 520i som alle kom med bjelken traversen står festet i. Og da burde godkjenning ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...