TorAtle Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 Har en 325i coupe i bestilling og har de siste dagene lest litt på nettet om N53-motoren og dens tendens til å låte diesel-aktig både på tomgang og ved fallende turtall når man er av gassen. Jeg har N43 i dag (118i), og den har også HPI med piezo-injektorer mellom ventilene. Den har den karakteristiske harde klangen på tomgang, men bortsett fra det plager ikke lyden meg. Til sammenligning prøvde jeg den nye 328i med N20-motoren, og der var det ikke mye godlyd å spore når man gikk av gassen. Plagsom hard klang! Noen som har erfaring med N53 og kan fortelle meg hvordan den låter?
*MrB* Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Den låter ikke dieselaktig i det hele tatt. Ikke hvis den går som den skal. Den er direkteinnsprøytet, og går dermed ikke like silkemykt som f.eks. M52 og M54, men har aldri fått noen dieselassosiasjoner av den. Jeg er fornøyd med lyd og gange. Men det hjelper på med en sportseksos da.
TorAtle Skrevet Mai 4, 2012 Forfatter Skrevet Mai 4, 2012 Takk, det var godt å høre. Noe av poenget med å velge den utgående 3'er coupe var å få den "siste" R6 sugemotoren, og det hadde vært sabla trist hvis den låt dårlig. Da bekymrer jeg meg ikke mer om det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå