Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :) Om dette er feil plassert beklager jeg, er relativt fersk her..

Men jeg har kjøpt meg en 320 E36 som førstegangsbil. Helt grei og kurant bil, men kunne veldig gjerne gått litt bedre.. Lurer derfor på å bygge om til 325/328? Er student men skal jobbe hele sommeren så har en vel en 20 000 eller noe som jeg tenkte å bruke på bilen etter sommeren..

Det jeg lurer på er:

- Hva trengs for å få den på veien med 325/328 motor? (Godkjent behøver det ikke være, for er vel ikke noe utvendig forskjell på motorene?

- Vil det lønne seg å reise til sverige og kjøpe dette?

- Hva vil det koste å få noen til å bytte alt sammen, evt i Norge eller Sverige?

Har ikke så alt for mye kunnskap om bil så at jeg skulle begynt å krølle med ledningsnett og greier er helt håpløst.. Så trenger mye hjelp, eller at noen andre monterer :P

Takker for all hjelp :)

Skrevet

For det første siden du ikke kan en ting selv. Så er alternativet og kjøpe en 325/328 Hvordan skal du få den gjennom EU med for stor motor. De er desverre ikke blind.

Mitt råd er vær fornøyd med bilen som den er eller selg og kjøp en med større motor

Skrevet

du var jo bare lite til hjelp da.. har ikke sagt jeg ikke kan noe. og så lurte jeg på om ikke 2literen og 2,5/2,8 literen er like? er sånn jeg har oppfattet det hvertfall

Skrevet

Gjør det orntlig første gangen og få det godkjent. Biler som ombygd av andre ser jeg omtrent som verdiløse pga alt blir mange ganger vanskeligere når man selv ikke har hatt kontrollen fra dag 1.

Kjøp en motor med dokumentasjon på hvor den kommer ifra, bytt understell og få det godkjent, så kanskje du får igjen det du brukte dagen du selger. + Er greit å slippe å tenke på at du kan bli gjeldslave rundt neste sving, det synest nå ivertfall jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...