Dansken89 Skrevet Mai 6, 2012 Share Skrevet Mai 6, 2012 Halloen godtfolk Her som dere ser er min bmw e34 Excuetive (eller hu Eva som jeg kaller hun heh ) som jeg har hatt i 2 år nå til dagsdato. Tenkte jeg ville lage en show-off/mini prosjekt tråd siden jeg har vert litt hard på gassen hehe Planen min er egentlig å prøve gjøre Eva så strøkent med fullt M5 stük med litt annet kos på Ett lite bilde da jeg hentet den Og den dagen i dag Høst vask i 2009 med bikkja hehe Sommeren 2010 (takk gud jeg ikke bruke di felgene der lengere hehe ) Litt bilder i fra en åpent dag på Aspelund glattkjørings banen på vintern Og ett siste bilde sånn som den var før vintern Det som er gjort med bilen er følgene: - 25/25 senk - Motorskift til M50B25 - Sorte blink framme og på siden - 18''Sommer felger av ukjent fabrikat (vært kok forrnøyd om noen vet hva slakst felger det er ) - Halv selvbygget eksos Som skal gjøres: - Hella DE lykter - Litt rust fjerning - Ny understells behandling - Opplakkering og retting av sommer felgene - Full M5 stük (har bakfanger atm men må lakkeres) - Skinn interiør (må få tak i ett heh) - Type M5 baklykter med sotet blink - Shadowline lister og nyrer - Sote vinduene - En bedre utgave av selvbygg eksos ala Rustfritt - Grenrør Litt av en to do liste, nokk om det og fram med bilder fra dagens skrue økt eller hur? Nye emblemer framme og bak må til vel? Før pussing og rustkilling Etter Roooooooot og det mangler en monoblokk Sånn mye bedre Helmaks Skrue øl må vel til eller? Har tatt no mere rust men glemte å ta bilder å sånt Må sikkert sveise inn litt friskt stål på venstre bakskjerm. Siden det gikk endel hull da jeg kakket/slipte vekk den rusta som var der, men det ser vi på imorgen etter rustkillern har tatt d groveste Evt begynne å takle noe andre problemer som: bunnpakke som lekker litt, kjøleveske lekasje eller begynne å ta ut for stolene for rens og titting under gulvmatta. Alt kommer an på ka man føler for imorgen heh Håper dere koset med å lese/titte på denna tråden skal prøve å holde detta mest mulig oppdatert Mvh Dansken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dansken89 Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2012 Dagens økt har bestått av mere rust sliping og pekking hehe Har funnet ut jeg må kansje sveise inn noe nytt stål i venstre bakskjerm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dansken89 Skrevet Mai 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2012 har nå fått fikset førerdøra nå hele innfestingen til stoppern var oppspist sveiset inn nytt ifra en annen dør ble bra nå har også tatt ut alle stolene og baksetene i bilen får å ta en titt i dørken og sånt dog ingen bilder av dagens økt pga kamera som har streika har ikke hatt mye tid til å holde på med bilen i det siste og arbeidslyst som hadde forsvunnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dansken89 Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 Lite aktivitet her ja heh har fått ordnet nytt stål i bakskjermen no eller mere på tirsdagen har slipt ned sveisen nå da hadde slipt ned litt for mye så driver på me noe kemisk stål for å gjevne det ut nå så sitter å venter til det ska tørkes sånn man kunne bli ferdig med bakskjermen skal kinpse noen bilder av progressen når jeg er ferdig så dere kan se heh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dansken89 Skrevet Mai 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2012 God som nytt heh Dårlige bilder av dørstopper fiksen fra sist økt Satser på å bli ferdig med rust slaktinga snart så man kan bynne å flikke i noe lakk Nå er det heller ikke lenge til man får sertfikatet tilbake så håper bilen blir på veien før det heh Neste steg i prosjektet bilr å skaffe inn noe deler men det taes til neste lønning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dansken89 Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2012 Lite respons her gitt men the show must go on! Litt bilder etter dagens laaange økt Fått primet det meste av elvblesten som var litt uferdig, men er ikke langt igjen Fikk shinet enderørene på eksosen som var overgrodd av gorrsjit Selvlaget stusser av syrefast rustfri for dem som lurte En liten helhets bilde av bakskjerm fixen Her vart det tomt gitt men funderer om å ta dørkmatta opp for å ta en titt under mtp at det er bløtt framme i dørken Har også lappet opp orginal fangeren til midlertidlig bruk/vinter bruk siden man skal ordne seg en m5 front fanger Satser på å få gjort no annet enn rust sliping og sånt imorgen som, for eksempel å ordne bunnpanna som lekker eller titte under dørkmatta som nevnt tiligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dansken89 Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2012 Go kveld folkens Driver på med bilen for øyeblikket sitter å venter til sparkelet tørkes heh Har også tatt ut kupèvifte styringa for å skifte ei pæra som har var kaputt. Makan til trangt fanskap å fy fan Litt bilder: Kaos Skulle ha vært en bedre løsning på å bytte den bittelille pæra der Komplett På plass Nå var det ikke lenge igjen til man var på veien igjen, meen har ennu litt å gjøre på bilen før jeg heres å ta den ut heh Blir nok å komme flere oppdateringer iløpet av kvelden så stay tuned MvH Dansken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dansken89 Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2012 Har fått sparklet og grunnet litt på bakenden av bilen nå Litt bilder: Laget en liten stativ for papir rullen blei fustrert hver gang jeg skulle ta en lengde Skal hive på litt filler imårgen pga noen ugjevnheter i slipinga mi og litt i sparklingen omså jeg sparkler litt mere heh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dansken89 Skrevet Juni 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2012 Halloen godt folk Har hatt en aldri som liten skru helg denna helgen. Fikk nu gjort mye for det meste pussing heh Litt bilder: Nesten ferdig på bakenden Ennå noe ugjevn Bunnpannne rep skal noe bearbeiding før jeg sier meg ferdig Noe jeg lakket opp får å få tiden til å gå på tørking av filler og sparkel Den sån noe trasig ut tenkte jeg skulle få uthevet det som var sølv før i gull, men andre fargeforslag godtaes om noen har Startet grillsesongen på lørdag en måte må jo man få tiden til å gå når man venter på lakk/sparkel tørker Har også damprenset dørkmatta og stolene/setet til bilen, ble nesten nytt heh Driver på med å vindushoppet litt på koed og ebay, blir sekkert en fin fin pakke om en par uker Blir sikkert å poste ut lista når jeg finner ut hva jeg blir å bestille men en ting er sikkert blir endel slite deler heh Dansken89 signing out Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Ser ut som det blir bra dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dansken89 Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2012 Ser ut som det blir bra dette Takker og bukker Har ikke vært så mye arbeid med bilen idag da men har fått sanket inn litt olje sånn man kan få start på den igjen heh Satser på imårgen blir det gjort noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dansken89 Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2012 En liten oppdatering fra igår Nermer seg nå Hadde fått noen tweetere hos en kompis så jeg tenkte å sette dem inn mens sparkelet størknet Før Etter Er noe mere sparkling som gjenstår, begynner å blir mildt sagt dritt lei av pussing av sparkel Men satser på å bli ferdig idag da, siden en kompis som er god på å lakkere skal lakke for meg imorgen Kansje kommer det en liten oppdatering i kveld eller en stor en imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dansken89 Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2012 Hei og hå folkens Nå er lakkeringen begynt er ennu noe som gjenstår så blir ikke å rekke deadlinen min som jeg hatte satt Men men skal det bli bra så må det ta litt tid heh Har også bestilt noe deler også som består av: M tech frontfanger Noe slite deler Deler til side skjørtrene Og en haug me klips Skal kansje bestille noen nye baklykter om jeg ikke venter til skatten kommer tilbake Dessverre har ingen bilder å vise over lakkeringen siden det er ikke ferdig heh Blir kansje å ta noen bilder når d har trøkna litt for en liten teaser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dansken89 Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2012 Teasern *drumroll* Blits vel og merke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dansken89 Skrevet Juni 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2012 Hei og hå folkens Har ikke gjort noe spesielt idag på bilen enn å skifte olje og plugger Er ikke så mye å gjøre akkurat når man venter på deler akkurat Har iallefall hatt start på bilen etter 2 månders stilleståing, startet med engang utrolig nok Har nok konstantert at det lekker vann i fra vannpumpa, hadde sjekket alle slanger og termostat hus og det virket helt fint. Har bestilt ny pumpe sammen med di andre delene tho Er så kjekt å ha selskap når man driver på litt så lenge hun får tørrfisk så blir hun ikke alt for oppmerksomhets syk heh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå