Gå til innhold

Dansken89's BMW E34 520i Oprasjon: Utretting

Anbefalte innlegg

Halloen godtfolk :wink:

Her som dere ser er min bmw e34 Excuetive (eller hu Eva som jeg kaller hun heh :P ) som jeg har hatt i 2 år nå til dagsdato.

Tenkte jeg ville lage en show-off/mini prosjekt tråd siden jeg har vert litt hard på gassen hehe :mrgreen:

Planen min er egentlig å prøve gjøre Eva så strøkent med fullt M5 stük med litt annet kos på :)

Ett lite bilde da jeg hentet den :P

Bilde012.jpg

Og den dagen i dag

IMG_0149.jpg

Høst vask i 2009 med bikkja hehe :mrgreen:

Bilde009.jpg

Bilde010.jpg

Bilde011.jpg

Sommeren 2010 (takk gud jeg ikke bruke di felgene der lengere hehe :lol: )

28189_395744866502_605771502_4603466_2986137_n.jpg

28189_395744871502_605771502_4603467_1796080_n.jpg

28189_395744891502_605771502_4603468_8111078_n.jpg

28189_395744826502_605771502_4603464_4474578_n.jpg

Litt bilder i fra en åpent dag på Aspelund glattkjørings banen på vintern

168902_10150140056905395_571580394_8622556_4734010_n.jpg

168329_10150140055570395_571580394_8622523_4676873_n.jpg

181763_10150140062080395_571580394_8622641_2170300_n.jpg

Og ett siste bilde sånn som den var før vintern :wink:

Bilde002.jpg

Det som er gjort med bilen er følgene:

- 25/25 senk

- Motorskift til M50B25 :mrgreen:

- Sorte blink framme og på siden

- 18''Sommer felger av ukjent fabrikat :P (vært kok forrnøyd om noen vet hva slakst felger det er :) )

- Halv selvbygget eksos

Som skal gjøres:

- Hella DE lykter

- Litt rust fjerning

- Ny understells behandling

- Opplakkering og retting av sommer felgene

- Full M5 stük 8) (har bakfanger atm men må lakkeres)

- Skinn interiør (må få tak i ett heh)

- Type M5 baklykter med sotet blink

- Shadowline lister og nyrer

- Sote vinduene

- En bedre utgave av selvbygg eksos ala Rustfritt :mrgreen:

- Grenrør

Litt av en to do liste, nokk om det og fram med bilder fra dagens skrue økt eller hur? :D

DCS002.jpg

Nye emblemer framme og bak må til vel? :roll:

DCS001.jpg

Før pussing og rustkilling

DCS006.jpg

Etter :P

DCS003.jpg

Roooooooot og det mangler en monoblokk :applause:

DCS005.jpg

Sånn mye bedre :mrgreen:

DCS009.jpg

Helmaks :wink:

DCS008.jpg

Skrue øl må vel til eller? :mrgreen:

Har tatt no mere rust men glemte å ta bilder å sånt :(

Må sikkert sveise inn litt friskt stål på venstre bakskjerm. Siden det gikk endel hull da jeg kakket/slipte vekk den rusta som var der, men det ser vi på imorgen etter rustkillern har tatt d groveste :P

Evt begynne å takle noe andre problemer som: bunnpakke som lekker litt, kjøleveske lekasje eller begynne å ta ut for stolene for rens og titting under gulvmatta. Alt kommer an på ka man føler for imorgen heh :mrgreen:

Håper dere koset med å lese/titte på denna tråden skal prøve å holde detta mest mulig oppdatert :wink:

Mvh

Dansken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

har nå fått fikset førerdøra nå 8) hele innfestingen til stoppern var oppspist :P sveiset inn nytt ifra en annen dør ble bra nå :)

har også tatt ut alle stolene og baksetene i bilen får å ta en titt i dørken og sånt :P

dog ingen bilder av dagens økt pga kamera som har streika :P

har ikke hatt mye tid til å holde på med bilen i det siste :P og arbeidslyst som hadde forsvunnet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite aktivitet her ja heh :P

har fått ordnet nytt stål i bakskjermen no :D eller mere på tirsdagen :P har slipt ned sveisen nå da :P hadde slipt ned litt for mye så driver på me noe kemisk stål for å gjevne det ut nå :)

så sitter å venter til det ska tørkes sånn man kunne bli ferdig med bakskjermen :P skal kinpse noen bilder av progressen når jeg er ferdig så dere kan se heh :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMAG0078.jpg

God som nytt heh :mrgreen:

IMAG0079.jpg

IMAG0080.jpg

Dårlige bilder av dørstopper fiksen fra sist økt :P

Satser på å bli ferdig med rust slaktinga snart så man kan bynne å flikke i noe lakk :mrgreen:

Nå er det heller ikke lenge til man får sertfikatet tilbake så håper bilen blir på veien før det heh [-o< Neste steg i prosjektet bilr å skaffe inn noe deler men det taes til neste lønning :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite respons her gitt :lol: men the show must go on! :wink:

Litt bilder etter dagens laaange økt :D

002.jpg

006.jpg

001.jpg

Fått primet det meste av elvblesten som var :mrgreen: litt uferdig, men er ikke langt igjen :wink:

003.jpg

Fikk shinet enderørene på eksosen som var overgrodd av gorrsjit :P

Selvlaget stusser av syrefast rustfri for dem som lurte 8)

005.jpg

En liten helhets bilde av bakskjerm fixen :)

004.jpg

Her vart det tomt gitt :mrgreen: men funderer om å ta dørkmatta opp for å ta en titt under mtp at det er bløtt framme i dørken :?

Har også lappet opp orginal fangeren til midlertidlig bruk/vinter bruk siden man skal ordne seg en m5 front fanger :P

Satser på å få gjort no annet enn rust sliping og sånt imorgen som, for eksempel å ordne bunnpanna som lekker eller titte under dørkmatta som nevnt tiligere :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld folkens :)

Driver på med bilen for øyeblikket sitter å venter til sparkelet tørkes heh :mrgreen:

Har også tatt ut kupèvifte styringa for å skifte ei pæra som har var kaputt.

Makan til trangt fanskap å fy fan :lol:

Litt bilder:

IMAG0085.jpg

Kaos :applause:

IMAG0082.jpg

IMAG0084.jpg

Skulle ha vært en bedre løsning på å bytte den bittelille pæra der :roll:

IMAG0086.jpg

Komplett 8)

IMAG0087.jpg

IMAG0089.jpg

På plass :D

Nå var det ikke lenge igjen til man var på veien igjen, meen har ennu litt å gjøre på bilen før jeg heres å ta den ut heh :wink:

Blir nok å komme flere oppdateringer iløpet av kvelden så stay tuned 8)

MvH

Dansken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sparklet og grunnet litt på bakenden av bilen nå :)

Litt bilder:

IMAG0092.jpg

IMAG0093.jpg

Laget en liten stativ for papir rullen blei fustrert hver gang jeg skulle ta en lengde :P

IMAG0091.jpg

Skal hive på litt filler imårgen pga noen ugjevnheter i slipinga mi og litt i sparklingen omså jeg sparkler litt mere heh :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen godt folk :mrgreen:

Har hatt en aldri som liten skru helg denna helgen.

Fikk nu gjort mye for det meste pussing heh :mrgreen:

Litt bilder:

IMAG0101.jpg

Nesten ferdig på bakenden :D

IMAG0105.jpg

IMAG0103.jpg

:)

IMAG0106.jpg

Ennå noe ugjevn :roll:

IMAG0099.jpg

Bunnpannne rep :P skal noe bearbeiding før jeg sier meg ferdig :wink:

IMAG0098.jpg

Noe jeg lakket opp får å få tiden til å gå på tørking av filler og sparkel :P Den sån noe trasig ut :mrgreen: tenkte jeg skulle få uthevet det som var sølv før i gull, men andre fargeforslag godtaes om noen har :wink:

IMAG0097.jpg

Startet grillsesongen på lørdag :mrgreen: en måte må jo man få tiden til å gå når man venter på lakk/sparkel tørker :)

Har også damprenset dørkmatta og stolene/setet til bilen, ble nesten nytt heh :mrgreen:

Driver på med å vindushoppet litt på koed og ebay, blir sekkert en fin fin pakke om en par uker =P~

Blir sikkert å poste ut lista når jeg finner ut hva jeg blir å bestille :) men en ting er sikkert blir endel slite deler heh :mrgreen:

Dansken89 signing out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra igår :P

IMAG0108.jpg

Nermer seg nå :wink:

Hadde fått noen tweetere hos en kompis så jeg tenkte å sette dem inn mens sparkelet størknet :)

IMAG0109.jpg

Før

IMAG0110.jpg

Etter :mrgreen:

Er noe mere sparkling som gjenstår, begynner å blir mildt sagt dritt lei av pussing av sparkel :lol:

Men satser på å bli ferdig idag da, siden en kompis som er god på å lakkere skal lakke for meg imorgen :mrgreen:

Kansje kommer det en liten oppdatering i kveld eller en stor en imorgen :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå folkens :D

Nå er lakkeringen begynt :mrgreen: er ennu noe som gjenstår så blir ikke å rekke deadlinen min som jeg hatte satt :(

Men men skal det bli bra så må det ta litt tid heh :mrgreen:

Har også bestilt noe deler også som består av:

M tech frontfanger

Noe slite deler

Deler til side skjørtrene

Og en haug me klips :mrgreen:

Skal kansje bestille noen nye baklykter om jeg ikke venter til skatten kommer tilbake :wink:

Dessverre har ingen bilder å vise over lakkeringen siden det er ikke ferdig heh :mrgreen:

Blir kansje å ta noen bilder når d har trøkna litt for en liten teaser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå folkens :)

Har ikke gjort noe spesielt idag på bilen enn å skifte olje og plugger :mrgreen:

Er ikke så mye å gjøre akkurat når man venter på deler akkurat :? Har iallefall hatt start på bilen etter 2 månders stilleståing, startet med engang utrolig nok :mrgreen:

Har nok konstantert at det lekker vann i fra vannpumpa, hadde sjekket alle slanger og termostat hus og det virket helt fint.

Har bestilt ny pumpe sammen med di andre delene tho :wink:

IMG_00251.jpg

Er så kjekt å ha selskap når man driver på litt :P så lenge hun får tørrfisk så blir hun ikke alt for oppmerksomhets syk heh :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...