Gå til innhold

Min E34 touring: Solgt!

Anbefalte innlegg

• Svar 321
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilder kommer jeg til å ta masse av, så det er ikke noe problem :)

Etter ei kjapp runde i photoshop blir vel dette det peneste og mest anonyma jeg kan få til i dørene med dette settet.

Jeg har sorte dørtrekk med stoff og uten tre-lister, men får da en inntrykk:

mivofwm6l563fxy72bgb.jpg

De to andre tilsvarende 8" kommer som sagt i sparkepanlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyrt :P men da får du skikkelige greier:)

hvordan justerer du hvor stive du vil ha demperene? på D2 sier vrir du jo bare på en knob på toppen av fjærbeinet :P

Er likt på KW, følger med en str 2 umbraco-knott som passer.

Dette blir RÅTT Custom! Har en kompis som kjørte 2x15" JBL P1222-ish subber i Bassworx-kasse i sin stv, og jeg har egentlig ikke ord for hvor rått det spilte.. men du kommer til å kjøre både høyere og finere lyd i kupeen, så jeg håper du har skrujern og skrallesett klart for her kommer ting til å riste! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JBL er også gode elementer, ja så vil tro det spilte godt ja;)

Målet mitt er å bikke 145dB under NM i dBdrag. Norgesrekorden er 145,0 i den klassa jeg stiller i , Street Max. Dette er altså kun snakk om subwooferne. DD "frontsettet" kommer ikke før etter NM.

Spilte 141,7 dB dagen etter jeg hadde satt inn DD 15"ene, og de som har hatt DD vet hvor stive de er.. Og det var jo med 1000w RMS som ikke er nok til ETT element en gang :P Så ting burde begynne å riste med ny 3x så kraftig forsterker og mer innspilling ja, Morten ;)

Gleder meg noe tullete til jeg skal begynne å bygge om dørtrekk og sparkepanel hvertfall. Mister jo lydkvaliteten jeg har i dag, men det får jeg ta igjen i en annen bil :) Kommer vel uansett til å bli en opplevelse både å sitte inni og stå utenfor denne etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Hertzen montert :) (og ja, jeg mangler trekk på baksiden av kassa. Det holdt ikke med ett teppe fra Biltema, men det kommer)

8ltbvzj5rqev8fgyag0u.jpg

4 kanaler, en på hver mellomtone og en på hver diskant. Hver høyttaler får altså 100 watt rms, for dere andre som er opptatt av watt. Det er noe annet enn cd-spiller effekt på 4x26w rms, det. Hehe.

Komponentene blir delt aktivt med spilleren (Pioneer deh-80PRS) som jeg også tidskompenserer hvert enkelt element med så all den sentrerte lyden (bl.a. vokalene) kommer fra midt i instrumenthuset. Høres ut som vokalisten står foran meg og synger når jeg lukker øynene.

Rockforden ble solgt i går, så kjører uten bass for tiden. Ground Zeroen kommer vel før helga, så da blir det mer bass enn noensinne i denne bilen.

Etter dette er oppe og går så er det bare å spille på full guffe så mye jeg kan, for å få myket opp elementene til NM i dB Drag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg spilte inn min sledgehammer 9500 i ei uke på soverommet uten basskasse! Sto på 24t i døgnet! Spør du meg har det ekstremt mye og si med skikkelig innspilling for og få bra lyd av elementet i ettertid :) Er ikkje alltid like lett og spille inn når dei er montert i kasse. Blir jo uvell og naboene klager nokk etter ei lita stund. Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det å ha tålmodighet til å ikke montere det 20min. etter hente-lappen har kommet da.. Hehe. Synes veien hjem fra Posten er ille nok jeg, synd den ikke blir spilt inn på den turen! Men det du sier er jo en flott måte å spille inn på. 30hz sinus-tone på repeat og elementet liggende på noe mykt uten kasse. Jeg satser derimot på full guffe til og fra jobb, som er 1 time hver veg. I tillegg til å overdøve kompisene mine når de snakkes piss, når vi er ute og råner.

Faen jeg kommer til å savne lyden i DLS frontsettet :( Har jo lyst på noe som spiller gørra av "alt" annet, men den lydkvaliteten! Har tidskompa og justert nå i fire timer, og det er en fryd å bare sitte og høre på hva som helst. Vokalisten står rett foran meg og jeg hører nesten hvor hvert enkelt instrument er på scena. Føles hvertfall slik. 2cm slaglengde gjør også at det tar med seg frekvenser helt ned mot 50hz uten at det fører til noen forvrengning tidligere på volum-knappen enn resten av registeret. Får håpe jeg blir enda gladere i DD oppsettet når jeg kommer så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal bli spennende å høre, og ikke minst se!

Takk, er spent selv ;) Blir det hittil beste anlegget jeg har hatt, og det skal bli spennende å se hva jeg klarer å få til på NM med dette. Planene om SQ har jo gått rett vest etter jeg fikk konkurranse-instinkt på dB Drag, så nå er det bare å satse for fullt og sette seg et mål om å bli Norgesmester :P Og det gjør det jo ikke noe mindre morsomt at jeg joinet dB Drag Norge etter å ha vært med for første gang 10. Juni i år, og spiller mot folk som har drevet med dette i mange år. Har jo rukket å få meg "sponsor" også, Judys Bilstereo har ihvertfall stilt opp som en helt med gode priser og fullkommen service/support på sitt utstyr. Og slik blir man jo glad av :)

Høres bra ut! :applause:

Takk, flott at dere følger med :D

Alltid moro å følge med på de som vet hva dem driver med og gjør det skikkelig! :)

Takk, jeg prøver å gjøre ting riktig og så ordentlig som mulig, men man lærer også noe nytt hver dag - som med det meste annet. Jeg prøver ihvertfall (i motsetning til så altfor mange andre) å skille rett fra galt av det jeg hører fra andre. Er jo ufattelig mange "teoretikere" der ute, som ikke alle eier teoretisk sans eller fornuft. Men siden jeg har drevet med dette kun hjemme for meg selv, siden jeg begynte med bilstereo i 15-års alderen, har jeg hvertfall ingen dårlige påvirkninger fra noen andre :P Det jeg trenger hjelp til nå, er det Joakim Skovlund og Judys Bilstereo som svarer på. Judys vet alt om utstyret sitt, og Joakim vet alt om bilen min. Så creds til de, jeg har god hjelp når jeg trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...