Gå til innhold

Min E34 touring: Solgt!

Anbefalte innlegg

Da er ting avgjort litt mer :)

Ground Zeroen til subbene kommer på Tirsdag og blir montert samme dag.

Frontsett er bestilt og kommer forhåpentligvis til helga.

Det ble:

2stk Digital Designs VO B2 horndiskanter som skal bygges inn ved lufteventil i dør (som vist forrige side):

http://www.judysbilstereo.no/frontsett/ ... et-tweeter

2stk Digital Designs VO MO 6,5" mellomtoner som skal bygges inn ved dørlomme (som vist forrige side):

http://www.judysbilstereo.no/frontsett/ ... mellomtone

2stk Digital Designs DD508 8" subwoofere som skal bygges inn i sparkepanel som midbassere:

http://www.judysbilstereo.no/subwoofere ... ns-dd508-8

Dette skal justeres for å gi en så tro konsert-opplevelse som mulig, både i førersetet og utenfor bilen. Så her blir det ikke bare masse lyd, men masse jobbing med tidskompensering og ellers staging av lydbildet. Jeg vil at det skal høres ut som jeg har scena (spesielt vokalisten) rett foran meg (midt i instrumenthuset) når jeg sitter avslappet i førersetet. Frontsettet skal få spille helt ned til 50hz, mens 15"erne baki tar seg av frekvensene under dette. Bass under 50hz er ikke retningsbestemt og jeg vil derfor kunne få det til å høres ut som ALL lyden kommer forfra med et slikt oppsett. Jeg vil i tillegg ha en innstilling klar på spilleren som er egnet til show-off med dørene åpne.

Grunnen til at det ikke ble 8" mellomtone i dørene er at det rett og slett ikke er plass, da jeg har vindu-sveiver. El-vinduer vil heller ikke bli montert, da jeg vil ha minst mulig som kan ryke inni dørene. Blir ikke bare bare å ta av og på dørtrekkene etter dette er bygd ferdig, hehe. Det ødelagte dørhåndtaket mitt blir forøvrig også bytta med det samme dørtrekkene skal av.

Håper dere liker det dere leser. Jeg vil komme med en film så fort det er montert, som ihvertfall kan demonstrere hvor langt unna dette vil høres. Noe fleksing eller andre "feil" skal jeg ikke ha noe av, så det blir ikke noe Steve Meade opplegg, hehe. Denne lyden skal høres, ikke synes ;)

Etter dette har jeg faktisk ikke flere stereo-planer, for øyeblikket hvertfall. Så vil bli bytta litt slitedeler på bilen fremover :)

Blant annet:

Travers-foringer

Caster-foringer

Fjærbein fremme

Fikse opp frontfanger, fjerne resten av leppa og få tak i deksel til slepekrok, samt montere tåkelys

Montere eksosanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 321
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjort litt i dag og :)

Montert forsterker på basskassa. Godt å ha skikkelig bass igjen, i tillegg til 100 ganger penere lyd enn med Rockforden. Denne er noen hakk større (2400w rms) og har dermed full kontroll på elementene. Hvor høyt det spiller blir spennende å se på NM på Flisa førstkommende Lørdag.

Slik ser bagasjerommet ut nå. Ser ihvertfall voldsomt ut, om ikke annet:

aro9v9su53kj7wi05176.jpg

Var ikke så lett å få tatt noe skikkelig bilde av forsterkeren, men her ser dere hvertfall litt av den. 50mm2 strøm og jord, 200A sikring og 25mm2 høyttalerkabel.

xmtgta5in3tgg7gg6qqt.jpg

Fikk også denne lille saken idag. 2-kanaler på 2x235w rms i 2ohm som skal få dra 8" subbene i sparkepanel.

ogndt8z7pdqs3jrzck57.jpg

Montering av 8" suber, 6,5" mellomtoner og horndiskanter skal skje senest Søndag ;) En av DLS diskantene mine tok kvelden i dag, så var vel på tide med noe nytt uansett :) Blir altså en del modifisering av dørtrekk og sparkepanel, skal ta så mange bilder jeg husker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjøpte dieselstussen på Realcar sin stand på Rudskogen 2011.. 4,5" utblås :) Vet ikke om du finner akkurat den noen plass, men se her du: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/avg ... 4-boj.html

De har med forskjellige dimensjoner på inn på lyddemperen også

Tusen takk for info, Erlendmelk :D Prøve å få tak i en slik etterhvert, men ikke sikkert det blir gjort så fryktelig mye mer eksteriørmessig før våren igjen. Har ingen god, varm garasje å drive i, så. Her er det gårdplass-ut-og-skru-i-gjørma-verksted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det går fremover her, julian! Du får gjort mer på en måned enn jeg gjør på et år :P

Jeg syns det blir en utrolig bra finish over det du gjør! Kasse er schmuud, kablene blir trekt så det ser pent ut :)

Hva er drømme resultatet i nm da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlie: vil det si at den sorte E46 jeg så var Grace sin? ;)

Takk Gnilb. Har blitt en ganske overraskende fremgang siste ukene, hehe. Mye som ikke er med her og. Og mer blir det. Drømmeresultat i NM må være å bikke 145dB (Norgesrekorden er idag 145,0) i tillegg til å bli norgesmester såklart. Men om jeg spiller høyest, selvom ingen av oss slår norgesrekorden, så blir jeg jo fortsatt norgesmester. Og det hadde jo heller ikke gjort vondt :) Så blir spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig mye bilstereo og fryktelig lite bil. Menmen, her kommer mer bilstereo:

Fikk en fin pakke i dag. Det vil si jeg måtte hente selv hos Tollpost, da de tydeligvis ikke klarte å kjøre den ut til avtalt tidspunkt.

Diskant:

ogz98oazzsufr02fj7mi.jpg

gtf0tgd2ts7xdic8761f.jpg

Mellomtone 6,5":

2qge5tn8c256qvzhyoas.jpg

Midbass 8":

q58xk9t123nbjaveg7pf.jpg

Og 10kg (4m2) STP Silent Coat lyddemping til dører og bakluke. Litt tak også hvis det blir nok.

7vta4f1b6lsxmcnhn0hq.jpg

Dørtrekkene blir stivet av med polyester og glassfibermatte på innsiden og limt på med tec7. Skal sette i gang nå, så får se om jeg rekker noe særlig ikveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...